Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

Data Visualisation and Interpretation

General data

Course ID: SD-1D-WID
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Data Visualisation and Interpretation
Name in Polish: Wizualizacja i interpretacja danych
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups: (in Polish) Obowiązkowe dla II roku DD-SD, stacjonarne III stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 3.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Wiedza

Zna zasady interpretacji danych z badań.

Wie jakie są najczęstsze błędy popełniane w procesie interpretacji danych z badań.

Zna możliwe rozwiązania wizualizacji danych z badań.

Umiejętności

Posiada umiejętności interpretacji danych.

Potrafi zaprojektować analizę w taki sposób, aby nie popełnić lub zminimalizować możliwe błędy.

Potrafi przedstawić dane z badania w sposób czytelny i atrakcyjny wizualnie.

Full description: (in Polish)

Zajęcia będą obejmować zagadnienia z następujących zakresów:

1. Interpretacja danych:

- techniki statystyczne interpretacji danych,

- zasady interpretacji danych ilościowych i jakościowych

- najczęstsze błędy popełniane przy interpretacji danych.

2. Wizualizacja danych:

- sposoby wizualizacji danych,

- wizualizacja danych jakościowych

- możliwości stosowania różnych sposobów wizualizacji.

Bibliography: (in Polish)

Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.

Heath, C., Starr, K. (2022). Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych. Warszawa: MT Biznes.

Knafilc, C. N. (2021). Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów. Warszawa: Onepress.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Przygotowanie projektu indywidualnie lub w parach - poster konferencyjny empiryczny lub przeglądowy, wykorzystujący techniki wizualizacji danych.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Summer semestr 2020/2021" (past)

Time span: 2021-02-22 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Anna Zajenkowska
Group instructors: Magdalena Rowicka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Bibliography: (in Polish)

Wybrane artykuły będą przekazane podczas zajęć.

Classes in period "Summer semestr 2021/2022" (past)

Time span: 2022-02-21 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Joanna Świderska
Group instructors: Joanna Świderska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading

Classes in period "Summer semestr 2022/2023" (past)

Time span: 2023-02-20 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Anna Krempa-Kowalewska
Group instructors: Anna Krempa-Kowalewska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-02-19 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Coordinators: Iwona Nowakowska
Group instructors: Iwona Nowakowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Short description: (in Polish)

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

Wiedza:

1) Zadania praktyczne podczas zajęć oraz prace domowe.

2) Realizacja projektu końcowego.

Umiejętności:

1) Rozwiązywanie problemów podczas prac nad studiami przypadków podczas zajęć.

2) Realizacja projektu końcowego.

Kompetencje:

1) Dyskusje.

2) Prace w grupach na zajęciach.

3) Krytyczne analizy studiów przypadku.

Full description: (in Polish)

Zajęcia będą obejmować zagadnienia z następujących zakresów:

1. Interpretacja danych:

- techniki statystyczne interpretacji danych,

- zasady interpretacji danych ilościowych i jakościowych

- najczęstsze błędy popełniane przy interpretacji danych.

2. Wizualizacja danych:

- sposoby wizualizacji danych,

- wizualizacja danych jakościowych

- możliwości stosowania różnych sposobów wizualizacji.

Bibliography: (in Polish)

Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo Naukowe KUL.

Heath, C., Starr, K. (2022). Liczby się liczą. Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych. Warszawa: MT Biznes.

Knafilc, C. N. (2021). Storytelling danych. Poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów. Warszawa: Onepress.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)