Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Animacja komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PE-2S-AKO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Animacja komputerowa
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania.

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych,

- oceny projektu końcowego.

Pełny opis:

Objaśnienie podstawowych funkcji programu After Effects, prezentacja przykładów klasyki animacji oraz współczesnego użycia animacji komputerowej. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów - „Ruchomy obraz jako komunikat” i wspólna dyskusja na jego temat. I etap realizacji zadania - stworzenie szkiców, projektów plastycznych oraz elementów graficznych do wykorzystania w realizowanej animacji.

II etap realizacji zadania – wykonanie elementów graficznych w programie Flash na podstawie przygotowanych wcześniej szkiców. III etap realizacji zadania – animacja w programie Flash przy użyciu klatek kluczowych.

Literatura:

Dokumentacja do programów oraz

"Myśleć animacją." Mike Wellins.

Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie usług graficz-nych

Umiejętności

Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin przy projektowaniu i tworzeniu animacji komputerowych wspiera-jący przekaz dydaktyczny w edukacji zdalnej

Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie oprogramowanie do efektywnego wykonania zadań zawodowych.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycz-nych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia

Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sergo Kuruliszwili
Prowadzący grup: Sergo Kuruliszwili
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania.

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych,

- oceny projektu końcowego.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu student:

- zna zasady tworzenia animacji komputerowej

- potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową.

Zasady tworzenia animacji.

Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych.

Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker.

Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D.

Literatura:

Dokumentacja do programów oraz

"Myśleć animacją." Mike Wellins.

Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania.

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych,

- oceny projektu końcowego.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu student:

- zna zasady tworzenia animacji komputerowej

- potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową.

Zasady tworzenia animacji.

Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych.

Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker.

Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D.

Literatura:

Dokumentacja do programów oraz

"Myśleć animacją." Mike Wellins.

Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu.

Uwagi:

W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Markowska
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania.

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych,

- oceny projektu końcowego.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu student:

- zna zasady tworzenia animacji komputerowej

- potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową.

Zasady tworzenia animacji.

Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych.

Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker.

Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D.

Literatura:

Dokumentacja do programów oraz

"Myśleć animacją." Mike Wellins.

Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu.

Uwagi:

Nakład pracy studenta

- ćwiczenia i godziny kontaktowe 30

- przygotowanie się do zajęć 25

- lektury 20

- przygotowanie projektów 25

-przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 20

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Klaudia Markowska
Prowadzący grup: Klaudia Markowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania.

Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez:

- ocenę uczestnictwa w zajęciach,

- ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych,

- oceny projektu końcowego.

Pełny opis:

Po zaliczeniu przedmiotu student:

- zna zasady tworzenia animacji komputerowej

- potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową.

Zasady tworzenia animacji.

Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych.

Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker.

Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D.

Literatura:

Dokumentacja do programów oraz

"Myśleć animacją." Mike Wellins.

Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu.

Uwagi:

Nakład pracy studenta

- ćwiczenia i godziny kontaktowe 30

- przygotowanie się do zajęć 25

- lektury 20

- przygotowanie projektów 25

-przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 20

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)