Animacja komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2S-AKO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Animacja komputerowa |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny projektu końcowego. |
Pełny opis: |
Objaśnienie podstawowych funkcji programu After Effects, prezentacja przykładów klasyki animacji oraz współczesnego użycia animacji komputerowej. Prezentacja zadania wykonywanego przez studentów - „Ruchomy obraz jako komunikat” i wspólna dyskusja na jego temat. I etap realizacji zadania - stworzenie szkiców, projektów plastycznych oraz elementów graficznych do wykorzystania w realizowanej animacji. II etap realizacji zadania – wykonanie elementów graficznych w programie Flash na podstawie przygotowanych wcześniej szkiców. III etap realizacji zadania – animacja w programie Flash przy użyciu klatek kluczowych. |
Literatura: |
Dokumentacja do programów oraz "Myśleć animacją." Mike Wellins. Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie usług graficz-nych Umiejętności Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin przy projektowaniu i tworzeniu animacji komputerowych wspiera-jący przekaz dydaktyczny w edukacji zdalnej Potrafi wybrać i zastosować odpowiednie oprogramowanie do efektywnego wykonania zadań zawodowych. Kompetencje społeczne Ma świadomość szybkiego rozwoju narzędzi informatycz-nych i rozumie potrzebę stałego samokształcenia Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej, jest świadomy istnienia etycznego wymiaru stosowania technologii informacyjnej w edukacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sergo Kuruliszwili | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny projektu końcowego. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - zna zasady tworzenia animacji komputerowej - potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową. Zasady tworzenia animacji. Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych. Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker. Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D. |
|
Literatura: |
Dokumentacja do programów oraz "Myśleć animacją." Mike Wellins. Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny projektu końcowego. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - zna zasady tworzenia animacji komputerowej - potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową. Zasady tworzenia animacji. Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych. Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker. Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D. |
|
Literatura: |
Dokumentacja do programów oraz "Myśleć animacją." Mike Wellins. Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu. |
|
Uwagi: |
W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Klaudia Markowska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny projektu końcowego. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - zna zasady tworzenia animacji komputerowej - potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową. Zasady tworzenia animacji. Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych. Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker. Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D. |
|
Literatura: |
Dokumentacja do programów oraz "Myśleć animacją." Mike Wellins. Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 25 - lektury 20 - przygotowanie projektów 25 -przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 20 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Klaudia Markowska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowych informacji teoretycznych i umiejętności praktycznych z zakresu tworzenia animacji komputerowych z wykorzystywanych, współczesnego oprogramowania. Pomiar efektów kształcenia realizowany jest poprzez: - ocenę uczestnictwa w zajęciach, - ocenę rozwiązywaniu zadań praktycznych, - oceny projektu końcowego. |
|
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - zna zasady tworzenia animacji komputerowej - potrafili stworzyć animację z wykorzystaniem serwisów oferujących gotowe elementy oraz animacje poklatkową. Zasady tworzenia animacji. Metody osiągania zamierzonych efektów wizualnych w obrazach ruchomych. Tworzenie animacji z gotowych elementów:; Bitable, Vyond, Animaker. Tworzenie animacji poklatkowej Brash Ninja oraz Pencil 2 D. |
|
Literatura: |
Dokumentacja do programów oraz "Myśleć animacją." Mike Wellins. Filmy dostępne w sieci umieszczona na stronie przedmiotu. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 25 - lektury 20 - przygotowanie projektów 25 -przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 20 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.