Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Animacja komputerowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: EP-3S-AKO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Animacja komputerowa
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy: Obowiązkowe dla 5 sem. EP, moduł: media cyfrowe (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Cechy ruchomego obrazu filmowego. Film animowany jak odrębny gatunek filmowy. Animacja jako film komputerowy. Rodzaje narracji filmowych. Scenariusz - sposoby zapisu. Cyfrowe narzędzia do generowania ruchomego obrazu komputerowego. Cyfrowe narzędzia do edycji i postprodukcji dźwięku. Realizacja krótkiej animowanej formy cyfrowej. Elementy metodyki edukacji artystycznej realizowane w formach filmowych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student ma podstawową znajomość filmowych środków wyrazu i elementów warsztatu filmowego.

Student zna proces technologiczny powstawania filmu i jego związek z rozwiązaniami warsztatu filmowego.

Student zna tendencje rozwojowe z zakresu fotografii oraz widzi zależności pomiędzy animacją komputerową i innymi dyscyplinami.

Student zna uwarunkowania i skutki praktyki ruchomego obrazu w kontekście fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji.

Student posiada podstawową wiedzę o sposobach projekcji w przestrzeniach galeryjnych, kinowych, innych.

Umiejętności

Świadomie posługuje się poznanymi technikami animacji komputerowej, przyporządkowując umiejętności manualne i wiedzę warsztatową realizacji koncepcji artystycznej.

Potrafi podejmować samodzielne artystyczne działania filmowe.

W projektowaniu własnych prac artystycznych, podejmuje samodzielne decyzje co do ich tematu i kompozycji oraz znajduje własne rozwiązania warsztatowe, odwołując się do doświadczeń artystycznych i wykorzystując wiedzę z innych dyscyplin.

Potrafi dokonać analizy własnej pracy pod względem oryginalności koncepcji, kreatywności realizacji oraz poprawności wykorzystania technik fotograficznych.

Potrafi zorganizować profesjonalną ekspozycję prac własnych oraz innych twórców w przestrzeni wystawienniczej i publicznej.

Planuje i organizuje w ramach praktyki animacji komputerowej swoją pracę indywidualną lub współpracując z innymi w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym).

Samodzielnie doskonali poznane techniki warsztatowe poprzez umiejętne, systematyczne, konsekwentne dalsze indywidualne ćwiczenia.

Kompetencje społeczne

Student jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu.

Cechuje się zdolnością rzeczowej analizy własnych prac artystycznych pod kątem oryginalności koncepcyjnej, jakości warsztatowej, relacji do innych dzieł sztuki i oceny artystycznej.

Świadomie i odpowiedzialnie uczestniczy w życiu kulturalnym, przyjmując zasadę dbałości o zachowanie dziedzictwa sztuki regionalnej, polskiej i europejskiej.

Jest gotów do efektywnego komunikowania się i inicjowania działań artystycznych i edukacyjnych w społeczeństwie oraz prezentowania zadań w przystępnej formie, w tym z zastosowaniem technologii informacyjnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Stefan Paruch
Prowadzący grup: Mateusz Jarmulski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kryteria oceny:

- poziom przyswojenia wiedzy z wykładów, sięganie po dodatkowe źródła

- poziom wykorzystania storyboardu do świadomego planowania etapu produkcji swojego filmu.

- prezentuje kreatywne podejście do każdego zadania, stara się znajdować

niesztampowe rozwiązania, szuka szerszej perspektywy.

- stosuje się do podanych zasad, w razie potrzeby umiejętnie je nagina

- bazuje na wiedzy nabytej na zajęciach, wdraża uwagi, które wynikają w trakcie dyskusji nad projektem.

- angażuje się w projekt.

Metody kształcenia:

Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z sztuką tworzenia ruchomych obiektów z wykorzystaniem komputera. Poznaje możliwość wykorzystania interdyscyplinarnej natury języka animacji.

- Zasady animacji w praktyce

- Praca koncepcyjna i storyboard

- Animacja Frame by Frame

- Automatyzacja i Riggowanie

- Efekty, dźwięk i render

- Ćwiczenie: Piłka

- Zadanie: Czego 287?

Literatura:

Obowiązkowa:

Animacja komputerowa, Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011

Uzupełniająca:

- Podstawy animacji. Projekty 2D, Wydawnictwo Fosze, 2019

- Film animowany. Sztuka czy biznes?, Wydawnictwo: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017

Uwagi:

Nakład pracy:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Indywidualna praca studenta z korektą prowadzącego - 15 godz.

Wykonanie projektów własnych w konsultacji z prowadzącym - 8 godz.

Przygotowanie się do zajęć - 7 godz.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 godz.

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Niewiadomski
Prowadzący grup: Łukasz Niewiadomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Metody:

Obserwacja pracy na zajęciach, poziomu zaangażowania w projekt, forma i jakość

oddanego na zaliczenie projektu, terminowość.

Kryteria oceny:

- poziom przyswojenia wiedzy z wykładów, sięganie po dodatkowe źródła

- poziom wykorzystania storyboardu do świadomego planowania etapu produkcji swojego filmu.

- prezentuje kreatywne podejście do każdego zadania, stara się znajdować

niesztampowe rozwiązania, szuka szerszej perspektywy.

- stosuje się do podanych zasad, w razie potrzeby umiejętnie je nagina

- bazuje na wiedzy nabytej na zajęciach, wdraża uwagi, które wynikają w trakcie dyskusji nad projektem.

- angażuje się w projekt.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z sztuką tworzenia ruchomych obiektów z wykorzystaniem komputera. Poznaje możliwość wykorzystania interdyscyplinarnej natury języka animacji.

- Zasady animacji w praktyce

- Praca koncepcyjna i storyboard

- Animacja Frame by Frame

- Automatyzacja i Riggowanie

- Efekty, dźwięk i render

- Ćwiczenie: Piłka

- Zadanie: Czego 287?

Literatura:

Obowiązkowa:

Animacja komputerowa, Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011

Uzupełniająca:

- Podstawy animacji. Projekty 2D, Wydawnictwo Fosze, 2019

- Film animowany. Sztuka czy biznes?, Wydawnictwo: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017

Uwagi:

Metody kształcenia:

Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów.

Nakład pracy:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Indywidualna praca studenta z korektą prowadzącego - 15 godz.

Wykonanie projektów własnych w konsultacji z prowadzącym - 8 godz.

Przygotowanie się do zajęć - 7 godz.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 godz.

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Łukasz Niewiadomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Niewiadomski
Prowadzący grup: Łukasz Niewiadomski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Metody:

Obserwacja pracy na zajęciach, poziomu zaangażowania w projekt, forma i jakość

oddanego na zaliczenie projektu, terminowość.

Kryteria oceny:

- poziom przyswojenia wiedzy z wykładów, sięganie po dodatkowe źródła

- poziom wykorzystania storyboardu do świadomego planowania etapu produkcji swojego filmu.

- prezentuje kreatywne podejście do każdego zadania, stara się znajdować

niesztampowe rozwiązania, szuka szerszej perspektywy.

- stosuje się do podanych zasad, w razie potrzeby umiejętnie je nagina

- bazuje na wiedzy nabytej na zajęciach, wdraża uwagi, które wynikają w trakcie dyskusji nad projektem.

- angażuje się w projekt.

Pełny opis:

Student zapoznaje się z sztuką tworzenia ruchomych obiektów z wykorzystaniem komputera. Poznaje możliwość wykorzystania interdyscyplinarnej natury języka animacji.

- Zasady animacji w praktyce

- Praca koncepcyjna i storyboard

- Animacja Frame by Frame

- Automatyzacja i Riggowanie

- Efekty, dźwięk i render

- Ćwiczenie: Piłka

- Zadanie: 60 sekund

Literatura:

Obowiązkowa:

Animacja komputerowa, Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011

Uzupełniająca:

- Podstawy animacji. Projekty 2D, Wydawnictwo Fosze, 2019

- Film animowany. Sztuka czy biznes?, Wydawnictwo: Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2017

Uwagi:

Metody kształcenia:

Dyskusja, demonstracja, mapa myśli, prezentacja narzędzi i programów niezbędnych do realizacji ćwiczeń, wprowadzenie nowych zagadnień poprzedza krótki wykład lub prezentacja, realizacja projektów.

Nakład pracy:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia - 30 godz.

Indywidualna praca studenta z korektą prowadzącego - 15 godz.

Wykonanie projektów własnych w konsultacji z prowadzącym - 8 godz.

Przygotowanie się do zajęć - 7 godz.

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 godz.

Liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)