Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zapisy na specjalność: tyflopedagogika (studia jednolite magisterskie)

General data

Course ID: 5E-PC-TYF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zapisy na specjalność: tyflopedagogika (studia jednolite magisterskie)
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups: (in Polish) Zapisy na specjalności dla I r. Pedagogiki specjalnej, studia stacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska, oferowana studentom kierunku pedagogika specjalna na studiach stacjonarnych.

Limit miejsc:

- studia stacjonarne - 27 miejsc.

Studenci, którzy rozpoczęli naukę w roku akademickim 2023/2024 dokonują wyboru specjalności na I roku studiów.

Zajęcia w grupach specjalnościowych - od III roku studiów.

Full description: (in Polish)

Absolwenci specjalności TYFLOPEDAGOGIKA przygotowani będą do pracy z osobami słabowidzącymi i niewidomymi w różnym wieku (od okresu wczesnodziecięcego po dorosłość). Posiadać będą kompetencje w zakresie: diagnozowania specjalnych potrzeb edukacyjnych i rehabilitacyjnych osób z dysfunkcją wzroku, przeprowadzania funkcjonalnej oceny wzroku dzieci i dorosłych oraz opracowywania i realizacji programów wspomagających rozwój tej grupy osób (dostosowanie materiałów dydaktycznych i przestrzeni, prowadzenie rehabilitacji wzroku, dobór i wykorzystanie technologii wspomagających, nauczanie orientacji przestrzennej i samodzielnego przemieszczania się osób niewidomych i słabowidzących, wsparcie w wykonywaniu czynności życia codziennego).

Po ukończeniu studiów absolwenci będą posiadac kwalifikacje i będą rpzygotowani do:

• pracy w charakterze nauczyciela-pedagoga specjalnego prowadzącego zajęcia z zakresu rewalidacji indywidualnej osób z niepełnosprawnością wzroku w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, specjalnych, integracyjnych, ogólnodostępnych z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach systemu oświaty;

• zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach specjalnych, oddziałach specjalnych w przedszkolach ogólnodostępnych dla dzieci niewidomych i słabowidzących, klasach I–III szkół podstawowych specjalnych i oddziałach specjalnych w klasach I–III szkół podstawowych ogólnodostępnych dla dzieci niewidomych i słabowidzących;

• do prowadzenia zajęć w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówkach realizujących zadania z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością wzroku;

• do pracy w charakterze:

- rehabilitanta wzroku w placówkach oświatowych i pozaoświatowych,

- nauczyciela orientacji przestrzennej w placówkach oświatowych i pozaoświatowych,

- nauczyciela pisma Braille’a w placówkach oświatowych i pozaoświatowych.

Absolwenci specjalności będą posiadać także: kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego oraz kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela dodatkowo zatrudnionego w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego lub kształcenia uczniów odpowiednio niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych (nauczyciela wspierającego) a także będą posiadać przygotowanie podagogiczne.

Classes in period "Winter semestr 2021/2022" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2022/2023" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-18
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2025/2026" (future)

Time span: 2025-10-01 - 2026-02-21
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)