Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zapisy na specjalność: psychopedagogika kreatywności

General data

Course ID: 3E-PE-PKR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zapisy na specjalność: psychopedagogika kreatywności
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups: (in Polish) Zapisy na specjalności dla I r. Pedagogiki, studia stacjonarne I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description:
Full description: (in Polish)

Kreatywność jest jedną z kluczowych kompetencji XXI wieku, odpowiedzialną za umiejętność rozwiązywania problemów, generowanie innowacji oraz adaptację do zmiennych warunków życia osobistego i zawodowego. Dlatego celem specjalności jest wykształcenie przedsiębiorczych i twórczych pedagogów wyposażonych w kompetencje przyszłości uprawniające m.in. do rozpoznawania i stymulowania kreatywności oraz nauczania twórczości dzieci, młodzieży, i osób dorosłych.

Absolwenci specjalności są przygotowani do: prowadzenia treningów, szkoleń i zajęć ukierunkowanych na rozwijanie kreatywności; prowadzenia sesji twórczego rozwiązywania problemów w organizacjach i instytucjach; projektowania autorskich programów, metod, gier i pomocy edukacyjnych; oraz pobudzania aktywności twórczej poprzez planowanie i wdrażanie projektów działań twórczych dla różnych grup odbiorców. Dzięki interdyscyplinarnemu połączeniu zajęć z psychologii i pedagogiki z elementami wiedzy z dyscyplin artystycznych, marketingu i socjologii, absolwenci specjalności zyskują wszechstronne możliwości kreacji oraz poznają nowoczesne narzędzia i metody pracy.

Specjalność umożliwia studentom rozwijanie własnej pomysłowości, innowacyjności, wychodzenia poza schematy myślenia oraz projektowanie własnej ścieżki zawodowej. Podczas licznych zajęć warsztatowych studenci poznają metody stymulowania kreatywności oraz metody twórczego rozwiązywania problemów; rozwijają kompetencje diagnostyczne; umiejętności myślenia projektowego, pracy z grupą i współpracy w zespole; doskonalą umiejętności autoprezentacji, komunikacji i negocjacji; a także poznają podstawy z marketingu wartości społecznych i fundraisingu. Dzięki temu absolwenci specjalności są wszechstronnie przygotowani do pracy warsztatowej i projektowej, a dzięki pogłębionym dyskusjom na tematy naukowe i zajęciom z zakresu analizy danych mają również okazję rozwijać własny warsztat badawczy niezbędny do kontynuowania kształcenia akademickiego oraz pracy naukowej.

Praktyczny charakter specjalności umożliwia przygotowanie do pracy w sektorze publicznym i prywatnym m.in. w instytucjach edukacyjnych, ośrodkach edukacji twórczej, firmach szkoleniowych, fundacjach i stowarzyszeniach, domach kultury, salach zabaw oraz przedsiębiorstwach stawiających na twórczy rozwój pracowników oraz generowanie innowacji. Absolwenci specjalności pracują jako: edukatorzy i trenerzy (wewnętrzni i zewnętrzni) w firmach szkoleniowych oraz działach rozwoju pracowników, specjaliści do spraw organizacji szkoleń, projektanci usług edukacyjnych, metodycy kształcenia twórczego, menadżerowie projektów w organizacjach pozarządowych, instruktorzy i animatorzy zajęć dla dzieci i młodzieży, a także zakładają własne firmy związane z obszarami ich twórczych zainteresowań.

Jeśli lubisz twórcze wyzwania, ta specjalność jest dla Ciebie!

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1. Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

2. Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2020/2021" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-02-21
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail

Classes in period "Winter semestr 2021/2022" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Full description: (in Polish)

Termin egzaminu: 8 listopada 2021 godz 17:10 – 18:10 sala 3429

Zagadnienia na egzamin: W sytuacji nadmiaru kandydatów na specjalność Psychopedagogika kreatywności rekrutacja odbędzie się w oparciu o indywidualny wynik każdego z nich w teście myślenia twórczego. Test zostanie przeprowadzony w trakcie trwania egzaminu.

Classes in period "Winter semestr 2022/2023" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Full description: (in Polish)

W sytuacji, gdy liczba osób zainteresowanych studiami na specjalności Psychopedagogika kreatywności (PKR) przekroczy limit wielkości grupy, rekrutacja odbędzie się w oparciu rozmowę kwalifikacyjną z kandydatami.

Rozmowa będzie dotyczyć osobistych zainteresowań, doświadczeń, wiedzy oraz osiągnięć kandydatów związanych z aktywnością twórczą w różnych dziedzinach. W procesie rekrutacji szczególnie premiowane będą doświadczenia kandydatów związane z aktywnością społeczną, organizacyjną, edukacyjną, naukową, lub artystyczną.

Rozmowa rekrutacyjna odbędzie się w dniu 14. 11. 2022 w sali 1076 w godzinach od 9:50 do 11:20.

Literatura, która pozwoli przygotować się do rozmowy:

Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-18
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class: (unknown)
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Full description: (in Polish)

Forma procedury kwalifikacyjnej: rozmowa kwalifikacyjna

Data rozmowy: 09 listopada 2023, od godz. 8:00-9:30

Miejsce rozmowy: s. 1209 (bud. A, 2 piętro)

Tematy podejmowane podczas rozmowy:

- pomiar predyspozycji twórczych kandydatów na specjalność Psychopedagogika kreatywności (osoby o najlepszych wynikach zostaną przyjęte na specjalność. ),

- motywy wyboru specjalności Psychopedagogika kreatywności

Literatura pomocnicza:

· Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

· Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Bibliography: (in Polish)

Literatura pomocnicza:

· Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Studia nad pomiarem poziomu i stylu twórczości. Warszawa: APS. Rozdział 1: Kreatywność, twórczość – to samo, niemal to samo, nie to samo... s. 15-41.

· Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP, Rozdział 1: Pojęcia i kryteria twórczości s. 11-34.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)