Andragogika
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-AND1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Andragogika |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu przedmiotu student: PE2_W10 Ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych oraz kulturalnych, pomocowych, terapeutycznych i opiekuńczych, w zakresie edukacji dorosłych PE2_W13 Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych osób dorosłych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących PE2_W15 Ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o osobach dorosłych, będących podmiotem działalności edukacyjnej, wychowawczej i opiekuńczej oraz kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej PE2_W18 Zna genezę i stan rozwoju andragogiki Zna terminologię używaną w zakresie andragogiki, zna jej źródła PE2_W19 Zna strukturę i zadania instytucji oświaty dorosłych PE2_W20 - Rozumie znaczenie działań edukacyjnych dla rozwoju i funkcjonowania człowieka dorosłego - Ma wiedzę na temat specyfiki aktywności kulturalnej i społecznej osób dorosłych - Ma wiedzę w zakresie różnych zadań edukacyjnych, pozwalającą na diagnozowanie potrzeb i charakteryzowanie zjawisk w obszarze edukacji dorosłych - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kwestii społecznych w odniesieniu do edukacji osób dorosłych PE2_U01 Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych w obszarze edukacji dorosłych przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych PE2_U11 Potrafi ukierunkować działania osoby dorosłej na jej rozwój, a także ma świadomość pracy nad własnym rozwojem, jako procesem całożyciowym PE2_K01 Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu andragogiki, dokonuje samooceny własnych kompetencji i dąży do ich rozwoju PE2_K03 Rozumie i docenia znaczenie teoretycznego dorobku nauk pedagogicznych i społecznych dla doskonalenia działań edukacyjnych odnoszących się do osób dorosłych PE2_K04 - Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy z zakresu andragogiki, - Posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień swoich wypowiedzi z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.