Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zapisy na specjalność: socjologia mediów (studia stacjonarne II stopnia)

General data

Course ID: 000S-4E-SOM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zapisy na specjalność: socjologia mediów (studia stacjonarne II stopnia)
Organizational unit: Faculty of Applied Social Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Przebieg procedury kwalifikacyjnej na specjalności dla studentów I i II stopnia socjologii

(zgodnie z ustaloną organizacją roku akademickiego na rok 2018/2019, załącznik nr 1 do Zarządzenia Dziekana WSNS nr 24/2018 z dnia 24 września 2018)

W przypadku nierozstrzygnięcia proporcjonalnego podziału na specjalności w oparciu o rejestrację w USOS w dniach 03-07.12.2018 zostanie uruchomiona druga procedura kwalifikacyjna.

1)Wszyscy studenci I roku studiów (I i/lub II stopnia socjologii) w drugim postępowaniu kwalifikacyjnym piszą test sprawdzający wiedzę w zakresie wskazanych lektur;

2)50% studentów, którzy pisali test i osiągnęli najlepsze wyniki zostaje zakwalifikowanych na specjalności zgodnie z wolą, którą zadeklarowali w akcie rejestracji.

3)Decyzją Dziekana o skierowaniu na specjalność zostaną objęci studenci, którzy osiągnęli niższe wyniki z testu.

Full description: (in Polish)

W ramach specjalności studenci zapoznają się z przedmiotami teoretycznymi i badaniami przedstawiającymi rolę mediów w życiu współczesnego człowieka, etyczne problemy związane z ich rosnącą rolą oraz konsekwencje niespotykanej w dziejach ekspansji mediów. Studenci uzyskają wiedzę teoretyczną w zakresie starych i nowych mediów – ich rodzajów, rozpowszechnienia, zakresu oddziaływania oraz poznają główne teorie i teoretyków mediów. Poznają najczęściej stosowane metody badania mediów (metody ilościowe i jakościowe, analiza dyskursu medialnego, metody socjologii wizualnej, specyfika badania mediów internetowych, prowadzenie badań kwestionariuszowych za pośrednictwem internetu i telefonu komórkowego). Przedmiotem specjalności będzie też tworzenie wizerunku publicznego oraz elementy public relations. Wykłady i ćwiczenia z zakresu socjologii mediów dostarczą studentom narzędzi niezbędnych do badania i rozumienia mechanizmów funkcjonowania mediów oraz ich wpływu na życie społeczne i zmiany kulturowe.

Sylwetka absolwenta

Absolwent specjalności „Socjologia mediów” uzyska umiejętności badania mediów, zdobędzie też wiedzę niezbędną dla przygotowywania materiałów potrzebnych dla celów medialnych. Nauczy się badania odbioru mediów i ich oddziaływania na odbiorców, a także mechanizmów kształtowania wizerunku publicznego, elementów public relations oraz sposobów, by określone przekazy dotarły do potencjalnych odbiorców.

Możliwości zatrudnienia

Absolwent specjalności „Socjologia mediów” może być zatrudniony w mediach i innych instytucjach komunikacji społecznej oraz w działach public relations instytucji publicznych, politycznych, w sektorze prywatnym i w organizacjach pozarządowych – m.in. jako rzecznik prasowy, zarządzający mediami, organizator mediów lokalnych, specjalista ds. mediów, ds. promocji, ds. polityki informacyjnej. Znajdzie także zatrudnienie w agencjach reklamowych – jako specjalista z zakresu reklamy, kreator reklamy, projektant fotograficzny, specjalista ds. fotografii reklamowej i medialnej, a także w działach marketingu, promocji i reklamy w innych instytucjach życia społecznego i kulturalnego.

Bibliography: (in Polish)

Socjologia II stopnia:

Anthony Giddens. 2004. Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rozdz. 3, 4, 5 rozdz. 6 (fragment: „Zdrowie a starość”), rozdz. 7, 9, 10, 11, 12 (fragment: „Organizacja a płeć”), rozdz.13 (od "Kobiety a praca zawodowa" do końca rozdz.), rozdz. 14 (od "Zmiana polityczna i społeczna" do końca rozdz.), rozdz. 16 (od "Teorie nauczania a problem nierówności" do końca rozdz.), rozdz. 17 (s. 565-580).

Timothy Snyder. 2017. O Tyranii. Dwadzieścia lekcji XX wieku. Kraków: Wydawnictwo Znak.

Leszek Olszański. 2012. Media i dziennikarstwo internetowe. Warszawa: Poltext.

Rozdział 1 (od 1.1 do 1.5). Wymagany fragment dostępny jest za darmo bez rejestrowania się w księgarni internetowej - w formatach epub i mobi:

http://m.publio.pl/media-i-dziennikarstwo-internetowe-leszek-olszanski,p94562.html.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)