(in Polish) Zapisy na specjalność: socjologia mediów (studia stacjonarne II stopnia)
General data
Course ID: | 000S-4E-SOM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Zapisy na specjalność: socjologia mediów (studia stacjonarne II stopnia) |
Organizational unit: | Faculty of Applied Social Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Przebieg procedury kwalifikacyjnej na specjalności dla studentów I i II stopnia socjologii (zgodnie z ustaloną organizacją roku akademickiego na rok 2018/2019, załącznik nr 1 do Zarządzenia Dziekana WSNS nr 24/2018 z dnia 24 września 2018) W przypadku nierozstrzygnięcia proporcjonalnego podziału na specjalności w oparciu o rejestrację w USOS w dniach 03-07.12.2018 zostanie uruchomiona druga procedura kwalifikacyjna. 1)Wszyscy studenci I roku studiów (I i/lub II stopnia socjologii) w drugim postępowaniu kwalifikacyjnym piszą test sprawdzający wiedzę w zakresie wskazanych lektur; 2)50% studentów, którzy pisali test i osiągnęli najlepsze wyniki zostaje zakwalifikowanych na specjalności zgodnie z wolą, którą zadeklarowali w akcie rejestracji. 3)Decyzją Dziekana o skierowaniu na specjalność zostaną objęci studenci, którzy osiągnęli niższe wyniki z testu. |
Full description: |
(in Polish) W ramach specjalności studenci zapoznają się z przedmiotami teoretycznymi i badaniami przedstawiającymi rolę mediów w życiu współczesnego człowieka, etyczne problemy związane z ich rosnącą rolą oraz konsekwencje niespotykanej w dziejach ekspansji mediów. Studenci uzyskają wiedzę teoretyczną w zakresie starych i nowych mediów – ich rodzajów, rozpowszechnienia, zakresu oddziaływania oraz poznają główne teorie i teoretyków mediów. Poznają najczęściej stosowane metody badania mediów (metody ilościowe i jakościowe, analiza dyskursu medialnego, metody socjologii wizualnej, specyfika badania mediów internetowych, prowadzenie badań kwestionariuszowych za pośrednictwem internetu i telefonu komórkowego). Przedmiotem specjalności będzie też tworzenie wizerunku publicznego oraz elementy public relations. Wykłady i ćwiczenia z zakresu socjologii mediów dostarczą studentom narzędzi niezbędnych do badania i rozumienia mechanizmów funkcjonowania mediów oraz ich wpływu na życie społeczne i zmiany kulturowe. Sylwetka absolwenta Absolwent specjalności „Socjologia mediów” uzyska umiejętności badania mediów, zdobędzie też wiedzę niezbędną dla przygotowywania materiałów potrzebnych dla celów medialnych. Nauczy się badania odbioru mediów i ich oddziaływania na odbiorców, a także mechanizmów kształtowania wizerunku publicznego, elementów public relations oraz sposobów, by określone przekazy dotarły do potencjalnych odbiorców. Możliwości zatrudnienia Absolwent specjalności „Socjologia mediów” może być zatrudniony w mediach i innych instytucjach komunikacji społecznej oraz w działach public relations instytucji publicznych, politycznych, w sektorze prywatnym i w organizacjach pozarządowych – m.in. jako rzecznik prasowy, zarządzający mediami, organizator mediów lokalnych, specjalista ds. mediów, ds. promocji, ds. polityki informacyjnej. Znajdzie także zatrudnienie w agencjach reklamowych – jako specjalista z zakresu reklamy, kreator reklamy, projektant fotograficzny, specjalista ds. fotografii reklamowej i medialnej, a także w działach marketingu, promocji i reklamy w innych instytucjach życia społecznego i kulturalnego. |
Bibliography: |
(in Polish) Socjologia II stopnia: Anthony Giddens. 2004. Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rozdz. 3, 4, 5 rozdz. 6 (fragment: „Zdrowie a starość”), rozdz. 7, 9, 10, 11, 12 (fragment: „Organizacja a płeć”), rozdz.13 (od "Kobiety a praca zawodowa" do końca rozdz.), rozdz. 14 (od "Zmiana polityczna i społeczna" do końca rozdz.), rozdz. 16 (od "Teorie nauczania a problem nierówności" do końca rozdz.), rozdz. 17 (s. 565-580). Timothy Snyder. 2017. O Tyranii. Dwadzieścia lekcji XX wieku. Kraków: Wydawnictwo Znak. Leszek Olszański. 2012. Media i dziennikarstwo internetowe. Warszawa: Poltext. Rozdział 1 (od 1.1 do 1.5). Wymagany fragment dostępny jest za darmo bez rejestrowania się w księgarni internetowej - w formatach epub i mobi: http://m.publio.pl/media-i-dziennikarstwo-internetowe-leszek-olszanski,p94562.html. |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.