Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (studia niestacjonarne I stopnia)

General data

Course ID: 000N-4E-TPE-WW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (studia niestacjonarne I stopnia)
Organizational unit: Faculty of Pedagogical Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów niestacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna.

Kierownik specjalności: dr hab., prof. APS Ewa Kulesza

Full description: (in Polish)

Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:

1. nauczyciela zajęć specjalistycznych, a w szczególności do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się

- w przedszkolu, szkole podstawowej i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej);

2. nauczyciela wspierającego posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego

- w przedszkolach integracyjnych,

- w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi,

- w ogólnodostępnych szkołach podstawowych z oddziałami integracyjnymi,

- w szkołach podstawowych integracyjnych.

Ponadto absolwent jest przygotowany do prowadzenia:

- zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój,

- zajęć warsztatowych dla rodziców i nauczycieli, doskonalących umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych.

3. nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)