(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (studia niestacjonarne I stopnia)
General data
Course ID: | 000N-4E-ERI-PI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (studia niestacjonarne I stopnia) |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Specjalność kierowana do studentów I stopnia studiów niestacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna. Kierownik specjalności: dr Stefan Przybylski |
Full description: |
(in Polish) Po ukończeniu studiów absolwent m. in.: • posiada umiejętność posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka, odchyleń i ograniczeń psychicznych i społecznych • zna możliwości edukacyjne, rehabilitacyjne i terapeutycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną • potrafi rozpoznać i samodzielnie rozwiązać problemy edukacyjne i rehabilitacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną • uzyskał wiedzę w zakresie metodyki nauczania, wychowania, opieki i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. • potrafi opracować i realizować programy zajęć edukacyjno-terapeutycznych z uwzględnieniem wieku i stopnia niepełnosprawności intelektualnej osoby • posiada umiejętność udzielania konsultacji i instruktażu rodzicom osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwent studiów posiada wiedzę dotyczącą problematyki osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także wykształconą postawę szacunku dla człowieka i wrażliwości na jego potrzeby. Absolwent edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do m. in.: 1. NAUCZYCIELA • w przedszkolach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym • w podstawowych szkołach specjalnych dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym • w szkołach podstawowych specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim na I etapie edukacji i w świetlicy (na II etapie po uzyskaniu dodatkowych kwalifikacji w zakresie prowadzania zajęć lub przedmiotu) • w ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno –wychowawczych 2. NAUCZYCIELA WSPIERAJĄCEGO • w przedszkolach (oddziałach) integracyjnych • w szkołach podstawowych integracyjnych 3. TERAPEUTY – PEDAGOGA SPECJALNEGO • w ośrodkach wczesnej interwencji • poradniach rehabilitacyjnych Absolwent specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza przygotowany jest do pracy w szkole jako pedagog szkolny, jako wychowawca w świetlicy, animator zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych, organizator współpracy z rodzicami i z szeroko rozumianym środowiskiem lokalnym. Jego miejscem zatrudnienia mogą być także różne inne placówki opiekuńczo-wychowawcze ( internaty, ośrodki szkolno-wychowawcze). |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.