(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja plastyczna z arteterapią (3-l, edukacja artystyczna, st. stacjonarne)
General data
Course ID: | 0000-6E-EPR |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja plastyczna z arteterapią (3-l, edukacja artystyczna, st. stacjonarne) |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych. Limit w roku ak. 2018/2019 - 18 osób. |
Full description: |
(in Polish) W ramach programu specjalności nauczycielskich na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuk plastycznych realizowane są następujące cele: kształcenie twórczej wrażliwości, umiejętności artystycznych studentów, wiedzy z dziedziny sztuki i kultury, umiejętności artystycznych na poziomie dyplomu licencjackiego w wybranej specjalności plastycznej (malarstwo, grafika, rzeźba, grafika projektowa, multimedia, rysunek) oraz przygotowanie do pracy pedagoga, animatora kultury i terapeuty w zakresie sztuk wizualnych. Absolwent zdobywa wiedzę i umiejętności z dziedziny historii sztuki i kultury, rysunku, malarstwa, grafiki warsztatowej, rzeźby, intermediów i multimediów, jednocześnie nabywa umiejętność posługiwania się podstawowymi metodami stymulującymi rozwój postawy twórczej, pogłębia świadomość roli sztuki w procesie rozwoju osobowego, komunikacji interpersonalnej, terapeutycznej roli działań artystycznych w usprawnianiu dysfunkcji psychofizycznych. W toku studiów nabywa umiejętności metodyczne nauczania plastyki na I etapie edukacji. Program specjalności zapewnia także nabycie umiejętności prowadzenia działań terapeutycznych w formie warsztatów artystyczno-edukacyjnych, sesji arteterapeutycznych, projektów integracyjnych bazujących na doświadczaniu sztuki. Aby poszerzyć wiedzę i umiejętności studenta, bierze on udział w projektach i warsztatach, w ramach dwóch pracowni (np. z zakresu plakatu i scenografii), plenerach i praktykach studenckich. Absolwent specjalności nauczycielskiej uzyskuje uprawnienia do zatrudnienia na stanowisku nauczyciela plastyki w szkołach podstawowych w kl. IV-VI (II etap edukacji). Może pracować także w różnorodnych placówkach edukacyjnych i kulturotwórczych: galeriach sztuki, domach kultury, ogniskach plastycznych, szpitalach, domach opieki społecznej, fundacjach i stowarzyszeniach, których działalność obejmuje edukacją plastyczną lub terapię przez sztukę (zajęcia z dziećmi i młodzieżą oraz osobami dorosłymi). Umiejętności w zakresie twórczego działania oraz wykorzystania poznanych technik – zarówno tradycyjnych, jak też mediów elektronicznych – pozwalają absolwentowi realizować własne projekty artystyczne bądź podjąć pracę związaną z animacją, upowszechnianiem kultury i sztuki, informacją wizualną, reklamą i grafiką użytkową. |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.