Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)

General data

Course ID: 0000-4E-TPE-WW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
Organizational unit: Faculty of Pedagogical Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna.

Kierownik specjalności: dr hab., prof. APS Ewa Kulesza

Full description: (in Polish)

Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:

1. nauczyciela zajęć specjalistycznych, a w szczególności do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się

- w przedszkolu, szkole podstawowej i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej);

2. nauczyciela wspierającego posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego

- w przedszkolach integracyjnych,

- w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi,

- w ogólnodostępnych szkołach podstawowych z oddziałami integracyjnymi,

- w szkołach podstawowych integracyjnych.

Ponadto absolwent jest przygotowany do prowadzenia:

- zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój,

- zajęć warsztatowych dla rodziców i nauczycieli, doskonalących umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych.

3. nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W roku akademickim 2018/2019 kwalifikacja na specjalność odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej.

Termin rozmowy: 21.11.2018, godzina 10.00, sala 3532.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)