Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0000-4E-TPE-WW
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Egzamin na specjalność (nauczycielska): terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna.

Kierownik specjalności: dr hab., prof. APS Ewa Kulesza

Pełny opis:

Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:

1. nauczyciela zajęć specjalistycznych, a w szczególności do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się

- w przedszkolu, szkole podstawowej i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej);

2. nauczyciela wspierającego posiadającego kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego

- w przedszkolach integracyjnych,

- w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi,

- w ogólnodostępnych szkołach podstawowych z oddziałami integracyjnymi,

- w szkołach podstawowych integracyjnych.

Ponadto absolwent jest przygotowany do prowadzenia:

- zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój,

- zajęć warsztatowych dla rodziców i nauczycieli, doskonalących umiejętności z zakresu komunikacji społecznej oraz umiejętności wychowawczych.

3. nauczyciela prowadzącego zajęcia wczesnego wspomagania

Metody i kryteria oceniania:

W roku akademickim 2018/2019 kwalifikacja na specjalność odbywa się na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej.

Termin rozmowy: 21.11.2018, godzina 10.00, sala 3532.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)