(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): surdopedagogika, wychowanie przedszkolne (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
General data
Course ID: | 0000-4E-SUR-WY |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Egzamin na specjalność (nauczycielska): surdopedagogika, wychowanie przedszkolne (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne) |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna. Limit w roku ak. 2016/2017 - 27 osób. |
Full description: |
(in Polish) Studia I stopnia na kierunku pedagogika specjalna specjalność surdopedagogika prowadzone przez Akademię Pedagogiki Specjalnej przygotowują do pracy w zawodzie nauczyciela surdopedagoga w placówkach edukacyjnych, w których uczą się dzieci i młodzież z uszkodzonym słuchem. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie: 1) Edukacji; - umie: dokonać analizy teorii i praktyki pedagogicznej; tworzyć autorskie plany i programy dydaktyczne i realizować je w praktyce; współpracować ze środowiskiem w celu realizacji potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i rehabilitacyjnych osób z wadą słuchu oraz kształtować pozytywne postawy wobec osób niepełnosprawnych; 2) Neuro- i psychopatologii rozwoju: - umie rozpoznawać zaburzenia w rozwoju dzieci i młodzieży, realizować programy wczesnej interwencji pedagogicznej; 3) Diagnostyki psychopedagogicznej oraz metod terapii. Absolwent surdopedagogiki posiada ponadto wiedzę i umiejętności z zakresu: audiologii i technicznych środków korekcyjnych; psycholingwistycznych podstaw komunikacji językowej; alternatywnych metod komunikowania się z dzieckiem z wadą słuchu; dydaktyki wczesnoszkolnej (szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej); dydaktyki pracy w internacie dla dzieci z uszkodzonym słuchem oraz organizacji czasu wolnego; specjalnych metod korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczonych dla dzieci z wadą słuchu. Absolwent studiów I stopnia kierunku pedagogika specjalna specjalności surdopedagogika jest przygotowany do pracy: *** na stanowisku nauczyciela: - w szkołach podstawowych dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących na I etapie nauczania w klasach I-III ; - w przedszkolach dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących ; *** wychowawcy internatu dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących; *** nauczyciela wspomagającego - w szkołach podstawowych integracyjnych na I etapie nauczania (klasy I-III); - w przedszkolach integracyjnych; *** surdopedagoga w specjalistycznych poradniach dla dzieci z wadą słuchu. Absolwent studiów I stopnia może kontynuować kształcenia na studiach II stopnia oraz studiach podyplomowych w zakresie nauk pedagogicznych w tym surdopedagogiki, wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych. Absolwent specjalności wychowanie przedszkolne jest przygotowany do działalności edukacyjnej nie tylko z dziećmi, ale także z ich rodzinami; potrafi współpracować ze środowiskiem lokalnym na rzecz zapewnienia dzieciom korzystnych warunków rozwoju. Może zatem podjąć następującą pracę: - nauczyciela w przedszkolach publicznych i niepublicznych; - doradcy pedagogicznego w środowisku lokalnym w zakresie problematyki rodzin z małymi dziećmi; - lidera współpracy pomiędzy przedszkolem i szkołą. |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.