Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): surdopedagogika, wychowanie przedszkolne (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)

General data

Course ID: 0000-4E-SUR-WY
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nauczycielska): surdopedagogika, wychowanie przedszkolne (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
Organizational unit: Faculty of Pedagogical Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna.

Limit w roku ak. 2016/2017 - 27 osób.

Full description: (in Polish)

Studia I stopnia na kierunku pedagogika specjalna specjalność surdopedagogika prowadzone przez Akademię Pedagogiki Specjalnej przygotowują do pracy w zawodzie nauczyciela surdopedagoga w placówkach edukacyjnych, w których uczą się dzieci i młodzież z uszkodzonym słuchem. Absolwent uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie:

1) Edukacji;

- umie: dokonać analizy teorii i praktyki pedagogicznej; tworzyć autorskie plany i programy dydaktyczne i realizować je w praktyce; współpracować ze środowiskiem w celu realizacji potrzeb edukacyjnych, wychowawczych i rehabilitacyjnych osób z wadą słuchu oraz kształtować pozytywne postawy wobec osób niepełnosprawnych;

2) Neuro- i psychopatologii rozwoju:

- umie rozpoznawać zaburzenia w rozwoju dzieci i młodzieży, realizować programy wczesnej interwencji pedagogicznej;

3) Diagnostyki psychopedagogicznej oraz metod terapii.

Absolwent surdopedagogiki posiada ponadto wiedzę i umiejętności z zakresu: audiologii i technicznych środków korekcyjnych; psycholingwistycznych podstaw komunikacji językowej; alternatywnych metod komunikowania się z dzieckiem z wadą słuchu; dydaktyki wczesnoszkolnej (szkoły specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej); dydaktyki pracy w internacie dla dzieci z uszkodzonym słuchem oraz organizacji czasu wolnego; specjalnych metod korekcyjno-kompensacyjnych przeznaczonych dla dzieci z wadą słuchu.

Absolwent studiów I stopnia kierunku pedagogika specjalna specjalności surdopedagogika jest przygotowany do pracy:

*** na stanowisku nauczyciela:

- w szkołach podstawowych dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących na I etapie nauczania w klasach I-III ;

- w przedszkolach dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących ;

*** wychowawcy internatu dla dzieci niesłyszących lub słabo słyszących;

*** nauczyciela wspomagającego

- w szkołach podstawowych integracyjnych na I etapie nauczania (klasy I-III);

- w przedszkolach integracyjnych;

*** surdopedagoga w specjalistycznych poradniach dla dzieci z wadą słuchu.

Absolwent studiów I stopnia może kontynuować kształcenia na studiach II stopnia oraz studiach podyplomowych w zakresie nauk pedagogicznych w tym surdopedagogiki, wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych.

Absolwent specjalności wychowanie przedszkolne jest przygotowany do działalności edukacyjnej nie tylko z dziećmi, ale także z ich rodzinami; potrafi współpracować ze środowiskiem lokalnym na rzecz zapewnienia dzieciom korzystnych warunków rozwoju. Może zatem podjąć następującą pracę:

- nauczyciela w przedszkolach publicznych i niepublicznych;

- doradcy pedagogicznego w środowisku lokalnym w zakresie problematyki rodzin z małymi dziećmi;

- lidera współpracy pomiędzy przedszkolem i szkołą.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)