(in Polish) Egzamin na specjalność (nienauczycielska): profilaktyka społeczna z resocjalizacją (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
General data
Course ID: | 0000-4E-PSE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Egzamin na specjalność (nienauczycielska): profilaktyka społeczna z resocjalizacją (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne) |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Specjalność nienauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna. Kierownik specjalności: dr Anna Nowicka-Skóra |
Full description: |
(in Polish) Specjalność nienauczycielska: profilaktyka społeczna z resocjalizacją Studia pozwalają na przygotowanie kadr do prowadzenia działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej w placówkach edukacyjnych, socjalizacyjnych (opiekuńczo–wychowawczych) i resocjalizacyjnych oraz w środowisku otwartym np. jako kurator rodzinny, sądowy, zawodowy, pedagog uliczny). Absolwent posiada następujące kompetencje: 1. Szeroką wiedzę teoretyczną, pozwalającą na właściwe rozumienie problemów osób niedostosowanych społecznie oraz możliwości ich resocjalizacji. 2. Umiejętność rozpoznawania i diagnozowania specyficznych trudności w społecznym funkcjonowaniu. 3. Umiejętność stosowania różnorodnych metod i technik resocjalizacyjnych. 4. Interpretowanie zjawisk społecznych i sytuacji wychowawczych. 5. Stawianie diagnoz dotyczących jednostek, grup, społeczności. 6. Podejmowanie działań o charakterze profilaktycznym, przeciwdziałających powstawaniu niepożądanych zjawisk społecznych. 7. Atrakcyjna organizacja czasu wolnego. 8. Praca z indywidualnym przypadkiem, z grupą i w środowisku lokalnym. 9. Predyspozycje do podejmowania samokształcenia, doskonalenia swej wiedzy i umiejętności. Absolwent uzyskuje uprawnienia do pracy w schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych, zakładach wychowawczych, w pogotowiach opiekuńczych, w ośrodkach kuratorskich, w jednostkach prewencyjnych policji, w policyjnych izbach dziecka (wychowawca, pedagog), a także w placówkach socjalizacyjnych (domu dziecka, szkole, świetlicy środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii). Istnieje również możliwość zatrudnienia w rozwijającej się prężnie działalności resocjalizacyjnej w środowisku otwartym w ramach zadań pedagoga ulicy, pedagoga rodzinnego, kuratora sądowego. |
Bibliography: |
(in Polish) Pytka L. Pedagogika resocjalizacyjna, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.podrozdział 4.5 - Resocjalizacja w środowisku otwartym |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.