Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nienauczycielska): profilaktyka społeczna z resocjalizacją (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)

General data

Course ID: 0000-4E-PSE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nienauczycielska): profilaktyka społeczna z resocjalizacją (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
Organizational unit: Faculty of Pedagogical Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nienauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna.

Kierownik specjalności: dr Anna Nowicka-Skóra

Full description: (in Polish)

Specjalność nienauczycielska: profilaktyka społeczna z resocjalizacją

Studia pozwalają na przygotowanie kadr do prowadzenia działalności wychowawczej i resocjalizacyjnej w placówkach edukacyjnych, socjalizacyjnych (opiekuńczo–wychowawczych) i resocjalizacyjnych oraz w środowisku otwartym np. jako kurator rodzinny, sądowy, zawodowy, pedagog uliczny).

Absolwent posiada następujące kompetencje:

1. Szeroką wiedzę teoretyczną, pozwalającą na właściwe rozumienie problemów osób niedostosowanych społecznie oraz możliwości ich resocjalizacji.

2. Umiejętność rozpoznawania i diagnozowania specyficznych trudności w społecznym funkcjonowaniu.

3. Umiejętność stosowania różnorodnych metod i technik resocjalizacyjnych.

4. Interpretowanie zjawisk społecznych i sytuacji wychowawczych.

5. Stawianie diagnoz dotyczących jednostek, grup, społeczności.

6. Podejmowanie działań o charakterze profilaktycznym, przeciwdziałających powstawaniu niepożądanych zjawisk społecznych.

7. Atrakcyjna organizacja czasu wolnego.

8. Praca z indywidualnym przypadkiem, z grupą i w środowisku lokalnym.

9. Predyspozycje do podejmowania samokształcenia, doskonalenia swej wiedzy i umiejętności.

Absolwent uzyskuje uprawnienia do pracy w schroniskach dla nieletnich, zakładach poprawczych, zakładach wychowawczych, w pogotowiach opiekuńczych, w ośrodkach kuratorskich, w jednostkach prewencyjnych policji, w policyjnych izbach dziecka (wychowawca, pedagog), a także w placówkach socjalizacyjnych (domu dziecka, szkole, świetlicy środowiskowej, młodzieżowym ośrodku socjoterapii). Istnieje również możliwość zatrudnienia w rozwijającej się prężnie działalności resocjalizacyjnej w środowisku otwartym w ramach zadań pedagoga ulicy, pedagoga rodzinnego, kuratora sądowego.

Bibliography: (in Polish)

Pytka L. Pedagogika resocjalizacyjna, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.podrozdział 4.5 - Resocjalizacja w środowisku otwartym

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)