(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika wczesnoszkolna (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne)
General data
Course ID: | 0000-4E-ERI-PW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Egzamin na specjalność (nauczycielska): edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, pedagogika wczesnoszkolna (3-l, pedagogika specjalna, st. stacjonarne) |
Organizational unit: | Faculty of Pedagogical Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Short description: |
(in Polish) Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika specjalna. Limit w roku ak. 2018/2019 - 0 osób |
Full description: |
(in Polish) Po ukończeniu studiów absolwent m. in.: • posiada umiejętność posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych człowieka, odchyleń i ograniczeń psychicznych i społecznych • zna możliwości edukacyjne, rehabilitacyjne i terapeutycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną • potrafi rozpoznać i samodzielnie rozwiązać problemy edukacyjne i rehabilitacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną • uzyskał wiedzę w zakresie metodyki nauczania, wychowania, opieki i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną. • potrafi opracować i realizować programy zajęć edukacyjno-terapeutycznych z uwzględnieniem wieku i stopnia niepełnosprawności intelektualnej osoby • posiada umiejętność udzielania konsultacji i instruktażu rodzicom osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Absolwent studiów edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną posiada przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do m. in.: 1. NAUCZYCIELA - w przedszkolach specjalnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - w podstawowych szkołach specjalnych dla osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - w szkołach podstawowych specjalnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim (po uzyskaniu dodatkowych kwalifikacji w zakresie prowadzania zajęć lub przedmiotu) - w ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno –wychowawczych 2. NAUCZYCIELA WSPIERAJĄCEGO - w przedszkolach (oddziałach) integracyjnych - w szkołach podstawowych integracyjnych TERAPEUTY – PEDAGOGA SPECJALNEGO - w ośrodkach wczesnej interwencji - poradniach rehabilitacyjnych Absolwent pedagogiki wczesnoszkolnej zdobywa kwalifikacje do prowadzenia zajęć w kl. I - III, organizacji pracy w szkole podstawowej, współpracy z rodzicami oraz wiedzę z zakresu metod nauczania i uczenia się dziecka, obszarów integracji i kierunków zmian w edukacji wczesnoszkolnej, współczesnych koncepcji edukacji początkowej, charakteru pracy nauczyciela – wychowawcy. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura na egzamin (1 pozycja do wyboru): 1. H. Gagelmann "Kaj znów się śmieje", Warszawa: Iskry 1988. 2. A. Sobolewska "Cela: Odpowiedź na Zespół Downa", Warszawa: Wyd. W.A.B. 2002. 3. M. Kwiatkowska "Zwyczajne towarzyszenie zamiast specjalnej troski", Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej 2006. 4. "Egzamin z miłości. Refleksje matek dzieci z zespołem Downa", Warszawa: Stowarzyszenie "Bardziej Kochani" 2011. 5. E. Pisula "Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną - szanse i zagrożenia", Warszawa: PSOUU 2008 |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.