Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nienauczycielska): psychopedagogika kreatywności (3-l, pedagogika, st. stacjonarne)

General data

Course ID: 0000-3E-PKR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nienauczycielska): psychopedagogika kreatywności (3-l, pedagogika, st. stacjonarne)
Organizational unit: Faculty of Pedagogical Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nienauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika.

Kierownik specjalności: dr Jacek Gralewski

Full description: (in Polish)

PSYCHOPEDAGOGIKA KREATYWNOŚCI (specjalność nienauczycielska)

Ukończenie proponowanego cyklu kształcenia umożliwi absolwentowi pełnienie m.in. takich funkcji jak:

- diagnozowanie uczniów (wychowanków) o ponadprzeciętnych zdolnościach twórczych.

- rozwijanie i kultywowanie zdolności, umiejętności i postaw twórczych wychowanków, czyli prowadzenie treningów twórczości.

- wartościowanie nowości (i "nowinek") pedagogicznych.

- umiejętność twórczego rozwiązywania problemów pedagogicznych oraz wdrażania innowacji, czyli np. zaprojektowanie nowych metod czy pomocy dydaktycznych, opracowanie programu autorskiego itp.

Głównymi przedmiotami studiowania m.in. są: psychologia twórczości, innowatyka, filozofia kreatywności, socjologia twórczości, pedagogika alternatywna, pedagogika twórczości itp., w tym dużo treningów psychologicznych oraz warsztatów. Studenci będą mieli możliwość wybierania przedmiotów według własnych preferencji. Z powyższego wynika, że są to studia dla ambitnych studentów, o nastawieniu innowacyjnym, pomysłowych.

Bibliography: (in Polish)

Rozmowa kwalifikacyjna, badająca motywacje wyboru specjalnosci. 21.XI.18r., godz.

17.00, pok. 3090

W sytuacji wyższej liczby kandydatów niż przewidywany limit miejsc - premiowana znajomość pozycji: Karwowski, M. (2009). Zgłębianie kreatywności. Warszawa: APS - Rozdział 1.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)