Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): wychowanie żłobkowe i przedszkolne (studia stacjonarne I stopnia)

General data

Course ID: 0000-3E-P-WZP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nauczycielska): wychowanie żłobkowe i przedszkolne (studia stacjonarne I stopnia)
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika o profilu praktycznym.

Limit w roku ak. 2017/2018 - 23 osób.

Full description: (in Polish)

Studia pedagogiczne z zakresu wychowania żłobkowego i przedszkolnego przygotowują merytorycznie i praktycznie nauczycieli zgodnie z zakresem podstawy programowej dla wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej obowiązującej od 1 września 2009r.

Absolwenci tych studiów będą przygotowani do wychowania i nauczania dzieci w żłobkach i w różnych formach organizacyjnych wychowania przedszkolnego. Zostaną wyposażeni w wiadomości i umiejętności przydatne do organizowania działalności pedagogicznej w klasycznych i alternatywnych formach wychowania przedszkolnego. Kształcenie obejmuje kształtowanie wiadomości i umiejętności z zakresu wspomagania rozwoju, wychowania i kształcenia dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym stosownie do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Specjalność przygotowuje do współpracy z rodzicami w zakresie dbałości o prawidłowy rozwój i taką edukację, która zapewni dzieciom powodzenie w sytuacjach życiowych i szkolnych. Także - przygotowuje do współpracy z personelem medycznym oraz innymi specjalistami zajmującymi się opieką i zdrowiem dzieci i ich rodziców.

Kandydat powinien porozumiewać się mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych oraz posiadać wystarczającą sprawność fizyczną do prowadzenia zajęć z dziećmi. Mile widziane są też osiągnięcia muzyczne, plastyczne itp.

Bibliography: (in Polish)

Studenci wybierający specjalność mają zapoznać się z:

1. Dokumenty nowej Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego wraz z komentarzami (na stronach MEN)

2. Przestudiować rozdziały z następujących publikacji:

• Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w szkole (red. E. Gruszczyk- Kolczyńska, Wydawnictwo CEBP, Kraków 2014) rozdziały:

- Wstęp. Kamienie milowe wyznaczające zmiany w wychowaniu przedszkolnym ostatniego pół wieku (s. 13 – 17)

- O procesie uczenia się dzieci. Relacja pomiędzy edukacją domową, przedszkolną i szkolną (s. 27 – 47)

- Organizacja procesu uczenia się starszych przedszkolaków w różnych formach działalności przedszkola (s. 77 – 94)

• Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w szkole. Jak świadomie je wychowywać w domu i w przedszkolu, Wydawnictwo CEBP, Kraków 2012; rozdziały 1, 2, 3, 4 i 5 części pierwszej (s. 9 -73).

Learning outcomes: (in Polish)

Rozmowa kwalifikacyjna na specjalność odbędzie się 24XI 17 o godzinie 9.30 w pok. 3309

W trakcie egzaminu trzeba będzie odpowiedzieć na pytania dotyczące problemów opisanych w

podanych publikacjach, krótko opowiedzieć o swojej działalności pedagogicznej oraz

przedstawić do wglądu dokumentację potwierdzającą osiągnięcia.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Należy przynieść na egzamin do wglądu dokumentację świadczącą o osobistych działaniach podejmowanych w zakresie wychowania i edukacji dzieci. Mogą to być: dyplomy, rekomendacje, zaświadczenia, serie fotografii dokumentujące prowadzone zajęcia z dziećmi np. z obozu zuchowego. Mile widziane są także udokumentowane osiągnięcia sportowe, taneczne, plastyczne, muzyczne, teatralne.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)