Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Egzamin na specjalność (nauczycielska): pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (studia stacjonarne I stopnia)

General data

Course ID: 0000-3E-P-POW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Egzamin na specjalność (nauczycielska): pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (studia stacjonarne I stopnia)
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Short description: (in Polish)

Specjalność nauczycielska kierowana do studentów I stopnia studiów stacjonarnych, kierunek: pedagogika o profilu praktycznym.

kierownik: dr hab., prof. APS Barbara Smolinska-Theiss

Full description: (in Polish)

Specjalność koncentruje się na problematyce wsparcia pedagogicznego i opiece nad dzieckiem w rodzinie, szkole, środowisku lokalnym. W centrum zainteresowań znajdują się :praca edukacyjno-opiekuńcza z rodziną, wsparcie socjalne rodziny, opieka nad dzieckiem, asystencja, piecza zastępcza. Specjalność przygotowuje do pracy w szkole oraz placówkach opiekuńczo-wychowawczych poraz socjalnych.

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza o profilu praktycznym analizuje rozwój dziecka i rodziny w szerokiej perspektywie społeczno-kulturowej i psychologicznej. Skupia się zarówno na czynnikach utrudniających, jak i wspomagających ten rozwój. Pokazuje biograficzne doświadczenia, kapitał ludzki i społeczny, który dziecko zdobywa w rodzinie i wnosi do szkoły i innych placówek wychowawczych. Postrzega szkołę, przedszkole, żłobek, klubik, jako centralną instytucję wychowawczą wpisaną w środowisko lokalne, rozwijaną dzięki siłom tego środowiska i współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiazkowa do egzaminu:

E. Gruszczyk-Kolczyńska,/Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu/, Bliżej Przedszkola, Kraków 2014

(rozdziały: 1., 2., 5.) lub E. Gruszczyk-Kolczyńska, Zielińska "Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć", Wyd. Bliżej Przedszkola (1 wybrany rozdział)

B. Smolińska-Theiss,/Korczakowskie narracje pedagogiczne/, Impuls, Kraków 2014 (Dostępny wsystemie Ibuk Libra – książki elektroniczne)

Rozmowa kwalifikacyjna, badająca motywacje oraz predyspozycje kandydatow na specjalność.

Learning outcomes: (in Polish)

Egzamin na specjalność odbędzie się 24 XI 17 o godzinie 9.30 wpok. 3309

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Rozmowa kwalifikacyjna, badająca motywacje oraz predyspozycje kandydatow na specjalność.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)