Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-AGC1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Fakultatywne dla III r. (PY) psychologia, niestacjonarne jednolite studia I stopnia Fakultatywne dla III r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
zadania w grupach, referaty |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Basic conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression 3. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 4. Dark Triad of personality and its connection to aggression and preference for various relationship types 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies 6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression) 7. Microaggression and hate speech 8. Mass shootings: prevalence, causes and psychological correlates 9. Exposure to violent video game and aggression: two opposite points of view 10. Political beliefs and aggression- the role of right-wing and left-wing authoritarianism 11. Bulling and Cyberbulling 12.Parenting and aggression 13.Sexual aggression and rape myth acceptance |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 30 godz. przygotowanie do zajęć- 30 godz. przygotowanie referatu 30 godz. LICZBA ECTS- 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
zadania w grupach, referaty |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Basic conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression 3. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 4. Dark Triad of personality and its connection to aggression and preference for various relationship types 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies 6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression) 7. Microaggression and hate speech 8. Mass shootings: prevalence, causes and psychological correlates 9. Exposure to violent video game and aggression: two opposite points of view 10. Political beliefs and aggression- the role of right-wing and left-wing authoritarianism 11. Bulling and Cyberbulling 12.Parenting and aggression 13.Sexual aggression and rape myth acceptance |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 30 godz. przygotowanie do zajęć- 30 godz. przygotowanie referatu 30 godz. LICZBA ECTS- 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.