Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-AGC1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Fakultatywne dla III r. (PY) psychologia, niestacjonarne jednolite studia I stopnia
Fakultatywne dla III r. (PY) psychologia, stacjonarne jednolite studia I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, referaty

Pełny opis:

Treści programowe

1. Basic conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression

3. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

4. Dark Triad of personality and its connection to aggression and preference for various relationship types

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression)

7. Microaggression and hate speech

8. Mass shootings: prevalence, causes and psychological correlates

9. Exposure to violent video game and aggression: two opposite points of view

10. Political beliefs and aggression- the role of right-wing and left-wing authoritarianism

11. Bulling and Cyberbulling

12.Parenting and aggression

13.Sexual aggression and rape myth acceptance

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 30 godz.

przygotowanie do zajęć- 30 godz.

przygotowanie referatu 30 godz.

LICZBA ECTS- 4

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, referaty

Pełny opis:

Treści programowe

1. Basic conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression

3. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

4. Dark Triad of personality and its connection to aggression and preference for various relationship types

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression)

7. Microaggression and hate speech

8. Mass shootings: prevalence, causes and psychological correlates

9. Exposure to violent video game and aggression: two opposite points of view

10. Political beliefs and aggression- the role of right-wing and left-wing authoritarianism

11. Bulling and Cyberbulling

12.Parenting and aggression

13.Sexual aggression and rape myth acceptance

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 30 godz.

przygotowanie do zajęć- 30 godz.

przygotowanie referatu 30 godz.

LICZBA ECTS- 4

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)