Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-AGC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza 1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia. 2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia. 3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska. Umiejętności 1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia. 2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu. 3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii. 4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób. Kompetencje społeczne 1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań. 2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
zadania w grupach, aktywność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking) 3. Basic theories of aggression (Bandura, Freud, Lorentz, Dodge) 4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 15 godz. przygotowanie do zajęć- 20 godz. przygotowanie referatu 20 godz. LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
zadania w grupach, aktywność na zajęciach |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking) 3. Basic theories of aggression (Bandura, Freud, Lorentz, Dodge) 4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 15 godz. przygotowanie do zajęć- 20 godz. przygotowanie referatu 20 godz. LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
zadania w grupach, referaty |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Basic conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking) 3. Aggression from the perspective of clinical psychology (PTSD, depression, anxiety) 4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies 6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression) 7. Microaggression and hate speech |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 15 godz. przygotowanie do zajęć- 20 godz. przygotowanie referatu 20 godz. LICZBA ECTS- 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Prowadzący grup: | Monika Dominiak-Kochanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
zadania w grupach, referaty |
|
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Basic conceptualizations of aggression 2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking) 3. Aggression from the perspective of clinical psychology (PTSD, depression, anxiety) 4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory) 5. Procedures of measuring aggression in experimental studies 6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression) 7. Microaggression and hate speech |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51. Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73. Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130. Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258. Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49 Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA: wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana NAKŁAD PRACY STUDENTA: godziny kontaktowe- 15 godz. przygotowanie do zajęć- 20 godz. przygotowanie referatu 20 godz. LICZBA ECTS- 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.