Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-AGC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aggression: Causes, Consequences, and Inhibiting Factors
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Zajęcia mają na celu pogłębienie i/ lub poszerzenie wiedzy psychologicznej oraz wzbogacenie fachowego słownictwa w wybranych obszarach.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Student/-ka definiuje i sprawnie posługuje się kluczowymi pojęciami dla omawianego zagadnienia.

2. Zna koncepcje kluczowe dla omawianego zagadnienia.

3. Ma wiedzę o uwarunkowaniach i podstawowych mechanizmach dotyczących omawianego zjawiska.

Umiejętności

1. Student/-ka potrafi dokonać analizy społecznych aspektów omawianego zagadnienia.

2. Jest w stanie odnaleźć i wykorzystać w praktyce właściwą literaturę obcojęzyczną odnośnie poruszanego tematu.

3. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, w tym terminologią z zakresu psychologii.

4. Umie prezentować zarówno własny punkt widzenia, jak i rzeczowo ustosunkowywać się do opinii innych osób.

Kompetencje społeczne

1. Student/-ka ma krytyczny stosunek do potocznych, nieuzasadnionych naukowo przekonań.

2. Ma motywację do angażowania się w aktywność na rzecz innych osób w praktyce, wykorzystując wiedzę teoretyczną zgodnie z zasadami etycznymi.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, aktywność na zajęciach

Pełny opis:

Treści programowe

1. Conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking)

3. Basic theories of aggression (Bandura, Freud, Lorentz, Dodge)

4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 15 godz.

przygotowanie do zajęć- 20 godz.

przygotowanie referatu 20 godz.

LICZBA ECTS- 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, aktywność na zajęciach

Pełny opis:

Treści programowe

1. Conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking)

3. Basic theories of aggression (Bandura, Freud, Lorentz, Dodge)

4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 15 godz.

przygotowanie do zajęć- 20 godz.

przygotowanie referatu 20 godz.

LICZBA ECTS- 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, referaty

Pełny opis:

Treści programowe

1. Basic conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking)

3. Aggression from the perspective of clinical psychology (PTSD, depression, anxiety)

4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression)

7. Microaggression and hate speech

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 15 godz.

przygotowanie do zajęć- 20 godz.

przygotowanie referatu 20 godz.

LICZBA ECTS- 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Dominiak-Kochanek
Prowadzący grup: Monika Dominiak-Kochanek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

zadania w grupach, referaty

Pełny opis:

Treści programowe

1. Basic conceptualizations of aggression

2. Individual differences in aggression (self-esteem, rumination, dark triad, perspective taking)

3. Aggression from the perspective of clinical psychology (PTSD, depression, anxiety)

4. Metatheories of aggression (GAM; I3 theory)

5. Procedures of measuring aggression in experimental studies

6. Different sorts of aggression (sexual, psychological, driving aggression)

7. Microaggression and hate speech

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2002). Human aggression. Annual Review of Psychology,53(1), 27–51.

Berkowitz, L. (1989). Frustration-aggression hypothesis: Examination and reformulation.Psychological Bulletin, 106, 59–73.

Finkel, E. J., Hall, A. N. (2017). The I 3 Model: a metatheoretical framework for understanding aggression. Current Opinion in Psychology, 19, 125–130.

Denson, T. F., DeWall, C. N., Finkel, E. J. (2012). Self-control and aggression. Current Directions in Psychological Science, 21(1), 20–25

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

DeWall, C. N., Anderson, C. A., Bushman, B. J. (2011). The general aggression model: Theoretical extensions to violence. Psychology of Violence, 1(3), 245–258.

Dinić, B. M., Wertag, A. (2018). Effects of Dark Triad and HEXACO traits on reactive/proactive aggression: Exploring the gender differences. Personality and Individual Differences, 123, 44–49

Kjærvik, S. L., Bushman, B. J. (2021). The link between narcissism and aggression: A meta--analytic review. Psychological Bulletin, 147(5), 477–503.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

wykład, praca w grupach, dyskusja moderowana

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

godziny kontaktowe- 15 godz.

przygotowanie do zajęć- 20 godz.

przygotowanie referatu 20 godz.

LICZBA ECTS- 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)