Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

Inclusion of People with Disabilities

General data

Course ID: 00-0F-DIB
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Inclusion of People with Disabilities
Name in Polish: Die Inklusion der Behinderte
Organizational unit: The Maria Grzegorzewska University
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: German
Type of course:

obligatory courses

Full description: (in Polish)

TREŚCI PRZEDMIOTU:

Nauka terminologii fachowej z zakresu pedagogiki specjalnej w języku niemieckim wymaga zarówno umiejętności semantycznych użycia słownictwa, jak i syntaktycznych oraz dyskursywnych. Celem przedmiotu jest trening korzystania z literatury pedagogicznej niemieckiego obszaru językowego oraz umiejętność czynnego posługiwania się tym słownictwem.

Zakres tematów:

1. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki ogólnej.

2. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki specjalnej.

3. Adekwatne użycie słownictwa z poszanowaniem zasad charakterystycznych dla stylu naukowego języka niemieckiego.

4. Podstawowe osiągnięcia niemieckiej pedagogiki po II wojnie światowej.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu studiów nad niepełnosprawnością.

Umiejętności

Zabiera głos w dyskusji lub debacie naukowej oraz zadaje pytania w dyskusji oraz przedstawia własne argumenty.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii.

Posługuje się terminologią specjalistyczną związaną z kierunkiem studiów w danym języku obcym.

Potrafi w sposób spójny w mowie i na piśmie wypowiadać się w języku obcym na wybrane tematy dotyczące swojego kierunku studiów.

Kompetencje społeczne

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrze¬bę ciągłego dokształcania się językowego

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Kasper Sipowicz
Group instructors: Kasper Sipowicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Short description: (in Polish)

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

1. Wiedza - kolokwium pisemne i ustne;

2. Umiejętności - dyskusja o pedagogice w języku niemieckim;

3. Kompetencje społeczne - korzystanie z literatury niemieckiego obszaru językowego w pracy z osobą z niepełnosprawnością

Full description: (in Polish)

Nauka terminologii fachowej z zakresu pedagogiki specjalnej w języku niemieckim wymaga zarówno umiejętności semantycznych użycia słownictwa, jak i syntaktycznych oraz dyskursywnych. Celem przedmiotu jest trening korzystania z literatury pedagogicznej niemieckiego obszaru językowego oraz umiejętność czynnego posługiwania się tym słownictwem.

Zakres tematów:

1. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki ogólnej.

2. Słownictwo niemieckie z zakresu pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami.

3. Adekwatne użycie słownictwa z poszanowaniem zasad charakterystycznych dla stylu naukowego języka niemieckiego.

4. Podstawowe osiągnięcia niemieckiej pedagogiki po II wojnie światowej ze szczególnym uwzględnieniem inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami.

Bibliography: (in Polish)

1. Böhm, W. (2005). Wörterbuch der Pädagogik. Stuttgart: Alfred Kröner Verlag.

2. Böhm, W. (2013). Geschichte der Pädagogik. Von Platon bis zur Gegenwart. München: Verlag C.H. Beck.

3. Benner, D., Brüggen, F. (2011). Geschichte der Pädagogik. Vom Beginn der Neuzeit bis zur Gegenwart. Stuttgart: Reclam.

4. Bürli, A. (1997). Internationale Tendenzen in der Sonderpädagogik. Vergleichende Betrachtung mit Schwerpunkt auf den europäischen

Raum. Hagen: Fernuniversität.

5. Fees, K. (2015). Geschichte der Pädagogik. Ein Kompaktkurs. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

6.Fend, H. (2006). Neue Theorie der Schule. Einführung in das Verstehen von Bildungssystemen. Wiesbaden: VS Verlag für

Sozialwissenschaften.

7. Feyerer, E. (1998). Behindern Behinderte? Integrativer Unterricht auf der Sekundarstufe I. Innsbruck/Wien: Studien Verlag.

8. Feyerer, E., Prammer, W. (2003). Gemeinsamer Unterricht in der Sekundarstufe I. Anregungen für eine integrative Praxis. Weinheim:

Beltz.

9. Honecker, M. (1995). Grundriß der Sozialethik. Berlin/New York: Verlag Walter de Gruyter.

10. Hübner, R. (2000). Die Rehabilitationspädagogik in der DDR: Zur Entwicklung einer Profession. Frankfurt am Main/Berlin/Bern/

Bruxelles/New York/Wien: Peter Lang Verlag.

11. Petersen, N. (2003). Geistigbehinderte Menschen - im Gefüge von Gesellschaft, Diakonie und Kirche. Münster/Hamburg/London: LIT

Verlag.

12. Prengel, A. (2006). Pädagogik der Vielfalt. Verschiedenheit und Gleichberechtigung in Interkultureller, Feministischer und Integrativer

Pädagogik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften.

13. Beck, I. (red.) (2016). Inklusion im Gemeinwesen. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

14. Biermann, H. (red.) (2015). Inklusion im Beruf. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

15. Ahrbeck, B. (2014). Inklusion. Eine Kritik. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer.

16. Schnell, I. (red.) (2015). Herausforderung Inklusion. Theoriebildung und Praxis. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt.

Notes: (in Polish)

Metody dydaktyczne:

1. Praca nad tekstem niemieckojęzycznym - tłumaczenie (10 godz.)

2. Rozumienie tekstu czytanego w języka niemieckim (5 godz.)

3. Rozumienie ze słuchu (5 godz.)

4. Konwersacje w języku niemieckim na tematy pedagogiczne (10 godz.)

Metody i kryteria oceniania:

1. Systematyczna ocena postępów w opanowywaniu niemieckiego słownictwa pedagogicznego w postaci regularnych sprawdzianów ustnych i pisemnych.

2. Aktywny udział w zajęciach.

3. Sprawdzian końcowy.

Praca własna studenta:

- samodzielna praca nad tekstem w j. niemieckim (20 godz.)

- nauka słownictwa (20 godz.)

- przygotowywanie tekstu w j. niemieckim (20 godz.)

Przyjęto zasadę, że 25-30 godz. pracy własnej studenta odpowiada 1 punktowi ECTS.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)