Obowiązkowe dla 5 sem. PE, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, (3-l) stacjonarne I stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021Z - Semestr zimowy 2021/2022 2021Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 2022Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022L - Semestr letni 2022/2023 2022Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 2024Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021Z | 2021Zn | 2022Z | 2022L | 2022Zn | 2023Z | 2023Zn | 2024Zn | |||||
PE-3S-DRM |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
WIEDZA: - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć - egzamin pisemny - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena przygotowanej prezentacji na wybrany temat - ocena poziomu wiedzy weryfikowana przez egzamin pisemny KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - ocena aktywności studenta podczas zajęć - ocena umiejętność refleksyjnej i krytycznej analizy prezentowanych treści - ocena umiejętności dokonania pisemnej analizy pracy własnej - NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe Przygotowanie się do zajęć na podstawie podanej literatury Łączna liczba punktów ECTS: 3 |
|
||
PE-3S-EMG |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy). |
|
||
PE-3S-KSZ |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji - kolokwium pisemne lub ustne (pytania problemowe) - praca pisemna - analiza i interpretacja wybranych szkolnych problemów opiekuńczo-wychowawczych w świetle kultury szkoły - ocena aktywności studenta na zajęciach - ocena autorskiego projektu przestrzeni proksemicznej szkoły - ocena eseju |
|
||
PE-3S-OMD2 |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PE-3S-PRW |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: - Szczególny nacisk został położony na podlegające ocenie samodzielnie lub grupowo przez studentów wykonywane zadania –samodzielnie/grupowo przygotowane zajęcia warsztatowe określonej problematyki, dyskusje, itp. - Proces nabywania przez studentów kompetencji społecznych oceniany jest poprzez bezpośrednią obserwację ich aktywności podczas zajęć (udział studentów w dyskusji, zaangażowanie w proces studiowania, zaangażowanie i umiejętności pracy grupowej, gotowość i umiejętności poszerzania wiedzy, itp.). Bezpośrednie interakcje pomiędzy nauczycielami akademickimi i studentami stwarzają nie tylko możliwość monitorowania nabywania kompetencji, ale aktywnego wpływu na ten proces. |
|
||
PE-3S-POT |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PE-3S-RSZ |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PE-3S-SZS |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
PE-3S-WPE1 |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Umiejętność wykorzystania w pracy pedagogicznej konkretnych działań i narzędzi do wykorzystania w pracy pedagogicznej. Strategie zwiększające skuteczność pracy pedagoga szkolnego z uczniami, rodzicami i nauczycielami. Stworzenie optymalnego modelu funkcjonowania pedagoga szkolnego. Istotne informacje na temat pracy wychowawczej, organizacyjnej i rozwojowej, wskazujące rzeczywiste bariery oraz codzienne trudności, z którymi musi się mierzyć nieustannie pedagog. |
|
||
PE-3S-WRD2 |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2021/2022
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia będą zorganizowane wokół zagadnień pracy z dziećmi i ich rodzinami dotkniętymi problemami przemocy, uzależnień, wieloproblemowymi. Będziemy przyglądać się różnym modelom i podejściom do pracy z rodzinami w ich środowisku lokalnym. |
|
||