Metodologia badań pedagogicznych jakościowych [PC-5F-MBJ1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodologia badań pedagogicznych jakościowych [PC-5F-MBJ1] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025 [2024Zn]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Franciszek Szlosek | ||||||||||||||||
Literatura: |
Gibbs G.(2015),Analizowanie badań jakościowych. Warszawa Denzin N., Lincoln Y.(2021), Metody badań jakościowych. Warszawa Flick U. (2010), Projektowanie badań jakościowych. Warszawa Juszczyk S.(2013), Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice Kubinowski D.(2013), Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku. Lublin Rapley T.(2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa Szlosek f.(red.), Badanie-dojrzewanie-rozwój. Trafność i rzetelność badań naukowych. Warszawa 2023 Urbaniak-Zając D.(2013), Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Paradygmat badań ilościowych, a paradygmat badań jakościowych. Paradygmat badań mieszanych i inne alternatywne strategie badawcze. Ogólne zasady projektowania badań jakościowych w pedagogice. Struktura koncepcji badań jakościowych. Metody i techniki stosowane w badaniach jakościowych w naukach społecznych. Rodzaje wywiadów. Wywiad indywidualny pogłębiony. Wywiad narracyjny. Wywiad fokusowy. Zasady konstruowania arkusza wywiadu. Sposoby analizy danych jakościowych. Zalety i wady badań jakościowych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja wielokrotna, burza mózgów, ćwiczenie praktyczne, metoda przypadków. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie indywidualnej koncepcji badań jakościowych wraz z narzędziem, aktywność na zajęciach. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
Godzin naocznych: 21 Przygotowanie koncepcji badań własnych - 20 godz. Przygotowanie się do zajęć, analiza literatury - 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia - 9 godz. Łączna liczba ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.