Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań pedagogicznych jakościowych [PC-5F-MBJ1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia badań pedagogicznych jakościowych [PC-5F-MBJ1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025 [2024Zn] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Franciszek Szlosek
Literatura:

Gibbs G.(2015),Analizowanie badań jakościowych. Warszawa

Denzin N., Lincoln Y.(2021), Metody badań jakościowych. Warszawa

Flick U. (2010), Projektowanie badań jakościowych. Warszawa

Juszczyk S.(2013), Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice

Kubinowski D.(2013), Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku. Lublin

Rapley T.(2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa

Szlosek f.(red.), Badanie-dojrzewanie-rozwój. Trafność i rzetelność badań naukowych. Warszawa 2023

Urbaniak-Zając D.(2013), Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa

Zakres tematów:

Paradygmat badań ilościowych, a paradygmat badań jakościowych.

Paradygmat badań mieszanych i inne alternatywne strategie badawcze.

Ogólne zasady projektowania badań jakościowych w pedagogice.

Struktura koncepcji badań jakościowych.

Metody i techniki stosowane w badaniach jakościowych w naukach społecznych.

Rodzaje wywiadów.

Wywiad indywidualny pogłębiony.

Wywiad narracyjny.

Wywiad fokusowy.

Zasady konstruowania arkusza wywiadu.

Sposoby analizy danych jakościowych.

Zalety i wady badań jakościowych.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja wielokrotna, burza mózgów, ćwiczenie praktyczne, metoda przypadków.

Metody i kryteria oceniania:

Przygotowanie indywidualnej koncepcji badań jakościowych wraz z narzędziem, aktywność na zajęciach.

Uwagi:

Godzin naocznych: 21

Przygotowanie koncepcji badań własnych - 20 godz.

Przygotowanie się do zajęć, analiza literatury - 10 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia - 9 godz.

Łączna liczba ECTS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)