Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-DZS] Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-DZS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-01-28 08:00 : 09:35 sala 3631
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Mieczysław Sędzicki
Literatura:

Pozycje literatury:

Knopik T., „Kapitał różnorodności. Doradztwo zawodowe dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi”

https://doradztwo.ore.edu.pl/kapital-roznorodnosci-doradztwo-zawodowe-dla-uczniow-ze-zroznicowanymi-potrzebami-edukacyjnymi/

Górka B., Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci i młodzieży w szkołach i ośrodkach specjalnych

https://doradztwo.ore.edu.pl/poradnictwo-edukacyjno-zawodowe-dla-dzieci-mlodziezy-szkolach-osrodkach-specjalnych/

Rosalska M., Warsztat diagnostyczny doradcy zawodowego. Przewodnik dla nauczyciela i doradcy

https://doradztwo.ore.edu.pl/warsztat-diagnostyczny-doradcy-zawodowego/

Sołtysińska G., ABC doradcy zawodowego. Poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych. Materiały dla szkolnego doradcy zawodowego

https://doradztwo.ore.edu.pl/abc-doradcy-zawodowego-poradnictwo-zawodowe-dla-osob-niepelnosprawnych-materialy-dla-szkolnego-doradcy-zawodowego/

Pisula D., ABC doradcy zawodowego. Rozmowa doradcza

https://doradztwo.ore.edu.pl/abc-doradcy-zawodowego-rozmowa-doradcza/

Informator o zawodach szkolnictwa branżowego

https://ore.edu.pl/wp-content/uploads/2021/01/informator-o-zawodach-szkolnictwa-branzowego.pdf

Adresy:

https://doradztwo.ore.edu.pl/materialy/

https://mapakarier.org/assets/ideas/downloads/szkola_praca_przyszlosc_mapa_karier.pdf

https://doradztwoszkolne.pl/

https://zpe.gov.pl/szukaj?query=Scenariusze+zaj%C4%99%C4%87:+doradztwo+zawodowe

https://www.pcen.gda.pl/serwisy-tematyczne/doradztwo-zawodowe/platformy-portale-zasoby-edukacyjne-dla-doradcow/

Narzędzia diagnostyczne dla doradców zawodowych

https://doradztwo.ore.edu.pl/narzedzia-diagnostyczne-dla-doradcow-zawodowych/

Zakres tematów:

TEMATY WARSZTATÓW

Ograniczenia i możliwości zawodowe uczniów z:

-  z niepełnosprawnością intelektualną

-  z autyzmem

-  z dysfunkcją wzroku

-  z dysfunkcją słuchu

- niedostosowanych społecznie/ zagrożonych niedostosowaniem

- z trudnościami w uczeniu się

PRZYGOTOWANIE LEKCJI Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO W OBSZARZE NP.

Poczucie własnej wartości, a wybór ścieżki edukacyjno-zawodowej

Zainteresowania zawodowe. Wartości i potrzeby a planowanie kariery

Zawody, kwalifikacje zawodowe. Rynek pracy dla osób z niepełnosprawnością

Szkolne i pozaszkolne formy kształcenia zawodowego

Autoprezentacja na rynku pracy

Dokumenty kwalifikacyjne, rozmowa kwalifikacyjna

Metody dydaktyczne:

Prezentacja, dyskusja, pogadanka, pokaz.

Metody oparte na działaniu praktycznym, metody oparte na słowie, praca z książką.

Metody aktywizujące - metody symulacyjne, nauczanie problemowe.

W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą nast. metody kształcenia/uczenia się, w tym:

- dyskusja na forum,

- indywidualna (i zespołowa) praca osoby studiującej nad podanymi zagadnieniami m.in. w formie opracowania prezentacji, zagadnień oraz ich przedstawienia/omówienia na forum grupy

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW UCZENIA (w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji):

- ocena wykonania prac cząstkowych (wkład pracy, zaangażowanie, wykorzystanie źródeł, odbiór przez grupę ćwiczeniową, itp.),

- sposób wykonywania zadań w grupach w trakcie zajęć (zaangażowanie, przygotowanie merytoryczne),

- obecność i aktywność na poszczególnych zajęciach (liczba – suma aktywności w trakcie wszystkich zajęć), - suma nieobecności w trakcie zajęć

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa V DMPC-TPE

Dla grupy ćwiczeniowej w ramach zespołu w MTeams:

pierwszy folder będzie dotyczył – podstawowych pojęć (każda grupa ma opracować wersję elektroniczną i wgrać);

drugi folder dotyczyć będzie prezentacji o ograniczeniach i możliwościach osób z niepełnosprawnościami (wybrany rodzaj)

trzeci folder - przykładowe konspekty zajęć z zakresu doradztwa zawodowego (zrealizowane w trakcie warsztatów)

KAŻDY PLIK POWINIEN BYĆ TAK SAMO OPISANY:

POJĘCIA KowalskaNowakCyrowska

NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ WZROKU Kowalska NowakCyrowska

KONSPEKT KowalskaNowakCyrowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)