Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych [PC-5F-DSP1] Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych [PC-5F-DSP1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 3632
Budynek z aulami C jaki jest adres?
każdy wtorek, 8:00 - 9:35
sala 4111
Budynek D jaki jest adres?
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 4212
Budynek D jaki jest adres?
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3528
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Julita Domiziak, Kamila Miler-Zdanowska, Beata Rajter, Emilia Wojdyła
Literatura:

Literatura do tematów: uczeń z zaburzeniami widzenia i uczeń słabowidzący

Walkiewicz-Krutak M. (2020). Zaburzenia funkcji wzrokowych u dzieci w wieku szkolnym oraz ich wpływ na naukę czytania i pisania. Forum Pedagogiczne, 2(10), 61-74.

Walkiewicz-Krutak M. (2017). Funkcjonalne konsekwencje zaburzeń widzenia a trudności w rozwoju umiejętności czytania i pisania dzieci słabowidzących w młodszym wieku szkolnym. W: K. Czerwińska, K. Miler-Zdanowska (red.), Tyflopedagogika wobec różnorodności współczesnych wyzwań edukacyjno- rehabilitacyjnych (s. 129–146). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Walkiewicz-Krutak M. (2015). Słabowzroczność w aspekcie klinicznym i funkcjonalnym. W: K. Czerwińska, M. Paplińska, M. Walkiewicz-Krutak (red.), Tyflopedagogika wobec współczesnej przestrzeni edukacyjno-rehabilitacyjnej (s. 198–219). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Zakres tematów:

Zaburzenia widzenia, uczniowie słabowidzący, uczniowie niewidomi

1. Elementy anatomii i schorzenia wzroku u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym

2. Wady wzroku i zez.

3. Funkcjonalne konsekwencje schorzeń układu wzrokowego + ćwiczenia w symulatorach - przemieszczenie się, czytanie, pisanie

4. Elementy funkcjonalnej oceny widzenia i testy + ćwiczenia w wykonywaniu podstawowych elementów funkcjonalnej oceny widzenia

5. Trudności w czytaniu i percepcji wzrokowej + analiza: Uczniowie słabowidzący oraz z innymi zaburzeniami widzenia

6. Uczniowie niewidomi – konsekwencje niewidzenia, ćwiczenia w opaskach

7. Uczniowie niewidomi – obszary diagnozy funkcjonalnej w odniesieniu do dziecka niewidomego, dostępne narzędzia diagnostyczne

Metody dydaktyczne:

Zaburzenia widzenia, uczniowie słabowidzący, uczniowie niewidomi: praktycznego działania, problemowa, warsztatowa

Metody i kryteria oceniania:

Zaburzenia widzenia, uczniowie słabowidzący, uczniowie niewidomi: kolokwium - test jednokrotnego wyboru

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa III DMPC-ERW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)