Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy - 2 [SC-3F-PBA2a] Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy - 2 [SC-3F-PBA2a]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:40 - 13:15
sala 1115/1116
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

METODOLOGIA I ANALIZA DANYCH JAKOŚCIOWYCH:

Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana".

Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN.

PRZYKŁADY RAPORTÓW I TEKSTÓW NAUKOWYCH OPARTYCH NA ANALIZIE DANYCH JAKOŚCIOWYCH:

- Druciarek, M., Kopka-Piątek, M. (2022). Kto jak kto, ale to kobiety powinny zmieniać świat. Raport z badań aktywistek z województwa śląskiego. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych.

- Mencwel, J., Milczewska, K., Wiśniewski, J. (2014). Koła Gospodyń Wiejskich. Nie tylko od kuchni. Raport z badań. Warszawa: Fundacja „Stocznia”.

- Adamowicz, M., Gąsior, W. (2022). Młodzi w Warszawie. Raport z badania. Warszawa: Fundacja „Stocznia”.

- Gdula, M., Sadura, P. (red.) Style życia i porządek klasowy w Polsce. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

- Matysiak, I. (2013). Sołtysi i sołtyski o pełnionych rolach i motywach sprawowania funkcji w wybranych środowiskach wiejskich. Wieś i Rolnictwo 3(160): 138-152.

- Matysiak, I. (2019). Młodzi i wykształceni w procesie przemian polskiej wsi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Zakres tematów:

Zajęcia 1. Omówienie realizacji badań w terenie

- omówienie programu zajęć i zasad zaliczenia

- doświadczenia z pobytu w terenie

- podsumowanie realizacji badania i praktyk

Zajęcia 2. Omówienie realizacji badań w terenie cd.

- streszczenia przeprowadzonych wywiadów

- najważniejsze informacje + kontekst lokalny

Zajęcia 3. Przygotowanie do analizy danych jakościowych

- raport jako sposób prezentacji wyników badania jakościowego

- dobre praktyki, przykłady dobrych raportów

Zajęcia 4. Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd.

- wybór podejścia do analizy danych jakościowych

- anonimizacja transkrypcji z wywiadów

Zajęcia 5 Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd.

- proces kodowania danych

- podstawy pracy z programem Maxqda

Zajęcia 6. Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd.

- identyfikacja wątków badawczych

- podział na grupy

Zajęcia 7. – 11. Analiza danych i prezentacja wyników

- kodowanie danych w programie Maxqda

- prezentowanie i omawianie wyników analizy

Zajęcia 12. – 15. Opracowanie raportów końcowych z badania

- prezentacja i omówienie fragmentów raportów z badania

- opracowanie i złożenie raportu końcowego

Metody dydaktyczne:

- praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki ;

- praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę,;

- dyskusja – dotycząca prezentacji przygotowywanych przez studentów i studentki, zarówno na podstawie lektur, jak i wyników własnych analiz zebranych danych jakościowych;

- praca warsztatowa z programem Maxqda

Metody i kryteria oceniania:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki;

- praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę;

- aktywność na zajęciach – udział w dyskusji;

OBECNOŚĆ – maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.

Uwagi:

grupa warsztatowa III DZSC SBM 1

Zajęcia odbywają się stacjonarnie w APS. Zespół Ms Teams "Projekt Badawczy-2 lab 2024/2025" służy do przechowywania udostępniania materiałów w ramach zajęć, a także ewentualnego odrabiania zajęć odwołanych. Link do zespołu:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AbWkVoDPq8jJG7Z85hSBg7AbFdmKZu7wt0hJ4zz0YERU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=c8c3b7b8-94ba-4ec5-bb55-2c64624813c5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)