Projekt badawczy - 2 [SC-3F-PBA2a]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Projekt badawczy - 2 [SC-3F-PBA2a] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
METODOLOGIA I ANALIZA DANYCH JAKOŚCIOWYCH: Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Miles, B. M., Huberman, A. M. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo "Transhumana". Babbie, E. (2007). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman, D. (2009). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konecki, K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: PWN. PRZYKŁADY RAPORTÓW I TEKSTÓW NAUKOWYCH OPARTYCH NA ANALIZIE DANYCH JAKOŚCIOWYCH: - Druciarek, M., Kopka-Piątek, M. (2022). Kto jak kto, ale to kobiety powinny zmieniać świat. Raport z badań aktywistek z województwa śląskiego. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych. - Mencwel, J., Milczewska, K., Wiśniewski, J. (2014). Koła Gospodyń Wiejskich. Nie tylko od kuchni. Raport z badań. Warszawa: Fundacja „Stocznia”. - Adamowicz, M., Gąsior, W. (2022). Młodzi w Warszawie. Raport z badania. Warszawa: Fundacja „Stocznia”. - Gdula, M., Sadura, P. (red.) Style życia i porządek klasowy w Polsce. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. - Matysiak, I. (2013). Sołtysi i sołtyski o pełnionych rolach i motywach sprawowania funkcji w wybranych środowiskach wiejskich. Wieś i Rolnictwo 3(160): 138-152. - Matysiak, I. (2019). Młodzi i wykształceni w procesie przemian polskiej wsi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia 1. Omówienie realizacji badań w terenie - omówienie programu zajęć i zasad zaliczenia - doświadczenia z pobytu w terenie - podsumowanie realizacji badania i praktyk Zajęcia 2. Omówienie realizacji badań w terenie cd. - streszczenia przeprowadzonych wywiadów - najważniejsze informacje + kontekst lokalny Zajęcia 3. Przygotowanie do analizy danych jakościowych - raport jako sposób prezentacji wyników badania jakościowego - dobre praktyki, przykłady dobrych raportów Zajęcia 4. Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd. - wybór podejścia do analizy danych jakościowych - anonimizacja transkrypcji z wywiadów Zajęcia 5 Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd. - proces kodowania danych - podstawy pracy z programem Maxqda Zajęcia 6. Przygotowanie do analizy danych jakościowych cd. - identyfikacja wątków badawczych - podział na grupy Zajęcia 7. – 11. Analiza danych i prezentacja wyników - kodowanie danych w programie Maxqda - prezentowanie i omawianie wyników analizy Zajęcia 12. – 15. Opracowanie raportów końcowych z badania - prezentacja i omówienie fragmentów raportów z badania - opracowanie i złożenie raportu końcowego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki ; - praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę,; - dyskusja – dotycząca prezentacji przygotowywanych przez studentów i studentki, zarówno na podstawie lektur, jak i wyników własnych analiz zebranych danych jakościowych; - praca warsztatowa z programem Maxqda |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - praca w grupie – analiza danych jakościowych (materiał zebrany w czasie badania) w ramach wybranego wątku tematycznego i przygotowanie prezentacji omawiającej jej wyniki; - praca w grupie – przygotowanie raportu z badania, prezentującego wyniki analiz materiału empirycznego przeprowadzonych przez daną grupę; - aktywność na zajęciach – udział w dyskusji; OBECNOŚĆ – maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa III DZSC SBM 1 Zajęcia odbywają się stacjonarnie w APS. Zespół Ms Teams "Projekt Badawczy-2 lab 2024/2025" służy do przechowywania udostępniania materiałów w ramach zajęć, a także ewentualnego odrabiania zajęć odwołanych. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AbWkVoDPq8jJG7Z85hSBg7AbFdmKZu7wt0hJ4zz0YERU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=c8c3b7b8-94ba-4ec5-bb55-2c64624813c5&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.