Wprowadzenie do socjologii rodziny [SC-3F-WSR1]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wprowadzenie do socjologii rodziny [SC-3F-WSR1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Natallia Paulovich | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: Sikorska Małgorzata (2019), Praktyki rodzinne i rodzicielskie we współczesnej Polsce – rekonstrukcja codzienności, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Uzupełniająca: Szlendak Tomasz (2012), Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Marody Mirosława, Giza-Poleszczuk Anna (2004), Przemiany rodziny, w: M. Marody, A. Giza-Poleszczuk (red.) Przemiany więzi społecznych. Zarys teorii zmiany społecznej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, s. 184-216. Franciszek Adamski, (2002), Rodzina. Wymiar społeczno-kulturowy, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do socjologii rodziny; 2. Przemiany rodziny w ujęciu historycznym 3. Typologie rodzin, funkcje rodzin, podział ról w rodzinie; 4. Pochodzenie społeczne a style życia w rodzinach; 5. Reprodukcja struktury społecznej w rodzinie i zróżnicowanie stylów wychowawczych; 6. Rodzina a kryzysy; 6. Przemiany rodziny w kulturze zachodniej i w Polsce; |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wejściówki - Multimedialna prezentacja lektur na zajęciach - Aktywny udział w zajęciach. (dyskusje) |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność). Wykonanie wszystkich wejściówek (brak odpowiedzi na wejściówce oznacza obowiązek jej odrobienia na dyżurze) . Multimedialna prezentacja lektur na zajęciach (Czas trwania - 30-40 minut. Do 1 godziny). Studenci mają się podzielić na 6 zespołów. Każdy zespół prezentuje wybrany temat ćwiczeń. Aktywny udział w zajęciach. Osoby wyróżniające się na zajęciach – prawidłowe opracowanie lektur, aktywny udział w zajęciach, staranne wykonanie mini-projektu badawczego będą miały podwyższoną maksymalnie o 1 stopień ocenę na egzaminie. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II DZSC SKS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.