Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologia informacyjna [AK-0F-TEI] Semestr letni 2024/2025
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 12

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Technologia informacyjna [AK-0F-TEI]
Zajęcia: Semestr letni 2024/2025 [2024L] (w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2025-03-26 09:50 : 11:25 sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C
2025-04-02 09:50 : 11:25 sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C
2025-04-09 09:50 : 11:25 sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C
2025-04-16 09:50 : 11:25 sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C
2025-04-23 09:50 : 11:25 sala 3329 (komp.)
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Konrad Kuźma
Zakres tematów:

Omawiane tematy:

26.02.2025 - Zajęcia wprowadzające

05.03.2025 - Edytor tekstu - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych;

12.03.2025 - Edytor tekstu - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.;

19.03.2025 - Edytor tekstu - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych;

26.03.2025 - Edytor tekstu - tworzenie długich dokumentów zawierających teksty i grafikę, przygotowanie do konstruowania prac naukowych z automatycznymi spisami, przypisami i bibliografią;

02.04.2025 - Arkusz kalkulacyjny - wprowadzanie i formatowanie danych; - tworzenie formuł;

09.04.2025 - Arkusz kalkulacyjny - projektowanie i formatowanie wykresów;

16.04.2025 - Arkusz kalkulacyjny - obróbka danych z wykorzystaniem tabel i wykresów przestawnych;

23.04.2025 - Program do tworzenia publikacji - wybór szablonu do publikacji;

30.04.2025 - Program do tworzenia publikacji - praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie danych;

07.05.2025 - Prezentacja multimedialna - podstawowe pojęcia i operacje;

14.05.2025 - Prezentacja multimedialna - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji;

21.05.2025 - Internet - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej;

28.05.2025 - Internet - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

04.06.2025 - Internet - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich; - zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa korzystania z sieci Internet.

Metody dydaktyczne:

mini-wykład

studia przypadków

ćwiczenia

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa na podstawie:

1. Praca na zajęciach:

EDYTOR TEKSTU:

- proste operacje w edytorze tekstu (ocena na zajęciach) - 15 punktów

- umieszczanie elementów nie-tekstowych w dokumencie (ocena na zajęciach) - 15 punktów

- przygotowanie długiego dokumentu (ocena na kolejne zajęcia) - 25 punktów

ARKUSZ KALKULACYJNY:

- proste operacje w arkuszu kalkulacyjnym (ocena na zajęciach) - 15 punktów

- wykresy (ocena na zajęciach) - 15 punktów

- tabele i wykresy przestawne (ocena na kolejne zajęcia) - 20 punktów

PUBLIKACJA:

- przygotowanie publikacji na dowolnie wybrany temat (ocena na kolejne zajęcia) - 25 punktów

PREZENTACJA:

- przygotowanie prezentacji na dowolnie wybrany temat (ocena na kolejne zajęcia) - 25 punktów

WSZYSTKIE oceniane prace należy na koniec zajęć zapisać na dysku sieciowym dostępnym w pracowni komputerowej w której odbywają się zajęcia w miejscu wskazanym przez Prowadzącego.

W przypadku nieobecności na zajęciach istnieje możliwość wykonania ćwiczenia wykonywanego w trakcie zajęć w terminie późniejszym, ale liczba punktów zostaje zmniejszona do 90%, tj. jeśli za zadanie wykonane w trakcie zajęć można uzyskać 15 punktów to za to samo zadanie wykonane w domu będzie można uzyskać maksymalnie 13.5 punktów.

2. Kolokwium (04.06.2025) - 30 punktów (3 pytania z zagadnień omawianych na zajęciach 28.05.2025).

3. Obecność - 15 punktów (dozwolone dwie [2] nieobecności usprawiedliwione lub nieusprawiedliwione w trakcie zajęć; do uzyskania oceny pozytywnej wymagane min. 50% obecności w trakcie semestru)

Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia - 200 punktów.

Na ocenę pozytywną należy zdobyć minimum 101 punktów. Szczegółowe wymogi co do ocen znajdują się poniżej:

2.0 - 100 punktów lub mniej

3.0 - 101-120 punktów

3.5 - 121-140 punktów

4.0 - 141-160 punktów

4.5 - 161-180 punktów

5.0 - 181-200 punktów

Uwagi:

grupa warsztatowa I DMPC 4B

Kontakt z prowadzącym proszę prowadzić za pomocą poczty elektronicznej w domenie APS lub za pomocą MS Teams.

Dla uczestników zajęć został utworzony zespół na MS Teams. Kod zespołu: jl2wory

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)