Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 30
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Ziomek-Michalak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Cieślikowska D., Postrzeganie społeczne, (w:) Edukacja antydyskryminacyjna. Podręcznik trenerski, Villa Decius, Kraków 2010, s. 75-107. Krasiejko I., Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk, Difin, Warszawa 2023. Sikorski W., Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening, Difin, Warszawa 2011. Rosenberg, M. B. Porozumienie Bez Przemocy, Czarna owca, Warszawa:2015. Trouchaud M.J., Jak się dogadać: komunikacja bez przemocy, Wydawnictwo RM, Warszawa 2023. Literatura uzupełniająca: Nocuń A.W., Szmagalski J., Podstawowe umiejętności w pracy socjalnej i ich kształcenie : porozumiewanie się, rozwiązywanie problemów i konfliktów, Śląsk, Katowice 1998 Noga E., Wasiluk A., Stare i nowe zabawy podwórkowe, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2003. Zabłocka-Żytka, L., Umiejętności komunikacyjne. w: red. B. Weigl, Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria - ćwiczenia - praktyka, Wydawnictwo APS, Warszawa 2012, 103-109. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Integracja grupowa. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. 2. Sformułowanie kontraktu grupowego. 3. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Uważne i nieoceniające słuchanie. 4. Typowe błędy komunikacyjne. Własne kompetencje komunikacyjne. 5. Zachowania wobec różnych interesów. Rozwiązywanie problemów. 6. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji 7. Porozumienie bez przemocy |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, burza mózgów, metoda symulacyjna, scenki, prezentacja, praca indywidualna, praca w grupach |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach - dopuszczalna jedna nieobecność (dodatkowe nieobecności wymagają odpracowania na konsultacjach), aktywność na zajęciach - branie udziału w dyskusjach, burzach mózgów, scenkach, symulacjach, ćwiczeniach indywidualnych i grupowych, przygotowanie prezentacji |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa I DZPS 1A |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.