Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy [WS-3F-WOW]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy [WS-3F-WOW] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025 [2024Zn]
(w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 24 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Roszak | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Modele pracy opiekuna - wychowawcy (style wychowawcze, postawy wychowawcze). 2. Narzędzia w pracy opiekuna wychowawcy - warsztat komunikacji opartej na Porozumieniu bez Przemocy Marshala Rosenberga. 3. Narzędzia w pracy opiekuna wychowawcy - elementy neurodydaktyki, metoda self-reg, organizacja, proksemika przestrzeni pracy opiekuńczo-wychowawczej z wykorzystaniem poznanych metod. 4. Praca z zachowaniami trudnymi uczniów. 5. Konflikt - warsztat rozwiązywania konfliktów pomiędzy uczniami z wykorzystaniem metody Mikrokręgów i Kręgów Naprawczych, "trudne rozmowy" z rodzicami. 6. Metody i formy pracy opiekuńczo-wychowawczej. 6. Osobisty warsztat pracy, kształtowanie kompetencji refleksyjnego praktyka – opiekuna – wychowawcy oraz umiejętności tworzenia i modyfikacji warsztatu opiekuna-wychowawcy. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: 1. Wykład z prezentacją multimedialną (w wykonaniu wykładowcy). 2. Dyskusja (panelowa, dyskusja w grupach, dyskusja w parach). 3. Rozmowa kierowana (pogadanka). 4. Gry dydaktyczne. 5. Metoda sytuacyjna. 6. Metoda przypadków. 7. Praca z tekstem. 8. Sesja plakatowa. 9. Quiz. UMIEJĘTNOŚCI: 1. Dyskusja. 2. Gry dydaktyczne. 3. Praca z tekstem. 4. Działania praktyczne. 5. Dialog. 6. Sesja plakatowa. 7. Prowadzenie zajęć z grupą. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 1. Dyskusja. 2. Metoda sytuacyjna. 3. Prowadzenie zajęć z grupą. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. obecność (każda nadprogramowa nieobecność obniża ocenę o stopień) 2. aktywność na zajęciach (realizacja zadań indywidualnych, w parach i grupach; udział w dyskusjach) 3. przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z grupą (według wcześniej przygotowanego scenariusza) 4. przygotowanie i przeprowadzenie zabawy (z obszaru dynamiki grupy) z grupą 5. wykonanie zabawki rozładowującej napięcie |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr.warsztatowa III ZZ/WS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.