Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Edyta Zawadzka | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Szen-Ziemiańska. J., Marszałek, B. (2023). Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring. W: D. Bednarek, H. Bednarek (red.), Psychologia edukacyjna (382-400). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Literatura uzupełniająca Zakres literatury uzupełniającej uwarunkowany jest tematyką celów rozwojowych uczestników zajęć |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika tutoringu jako strategii edukacji spersonalizowanej. Refleksja nad poziomem własnych kompetencji pedagogicznych niezbędnych w zawodzie wykonywanym w przyszłości jako punkt wyjścia do konstruowania celów planu rozwojowego 2. Konstruowanie planu rozwoju. 3. Warsztat rozwojowy na bazie narzędzi edukacji spersonalizowanej 4. Wyzwania i sukcesy w pracy pedagogicznej – forum wymiany doświadczeń. Podsumowanie |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład problemowy, pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, grupowa i w parach. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie formatywne na zajęciach i sumatywne na zakończenie zajęć: 1. Przygotowanie i omówienie na spotkaniu indywidualnym on-line planu rozwojowego. Przy ocenie planu rozwojowego oceniana jest jego wewnętrzna spójność oraz pogłębienie refleksji nad własnym rozwojem. 2. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwojowego i omówienie go na spotkaniu indywidualnym on-line. Przy ocenie sprawozdania oceniana jest jego jakość i wartość merotoryczna oraz adekwatność podjętych działań do sformułowanych celów. 4. Przygotowanie i przedstawienie na czwartych zajęciach opisu sytuacji będącej wyzwaniem lub sukcesem pedagogicznym wraz z jej analizą (10 minut). W procesie oceny uwzględniany jest poziom refleksyjności nad swoją karierą zawodową, jakość i poziom merytoryczny dokonanego opisu oraz analizy sytuacji. |
||||||||||
Uwagi: |
Fakultet I ZU/PE- dr E.Zawadzka |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.