Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Duda
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Szen-Ziemiańska. J., Marszałek, B. (2023). Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring. W: D. Bednarek, H. Bednarek (red.), Psychologia edukacyjna (382-400). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Literatura uzupełniająca

Zakres literatury uzupełniającej uwarunkowany jest tematyką celów rozwojowych uczestników zajęć

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Specyfika tutoringu jako strategii edukacji spersonalizowanej. Refleksja nad poziomem własnych kompetencji pedagogicznych niezbędnych w zawodzie wykonywanym w przyszłości jako punkt wyjścia do konstruowania celów planu rozwojowego

2. Konstruowanie planu rozwoju.

3. Warsztat rozwoju pedagogicznego na bazie narzędzi edukacji spersonalizowanej

4. Wyzwania i sukcesy w pracy pedagogicznej – forum wymiany doświadczeń. Podsumowanie

Metody dydaktyczne:

pogadanka, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna, grupowa i w parach

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie formatywne na zajęciach i sumatywne na zakończenie zajęć:

1. Przygotowanie i omówienie na spotkaniu indywidualnym on-line planu rozwojowego. Przy ocenie planu rozwojowego oceniana jest jego wewnętrzna spójność oraz pogłębienie refleksji nad własnym rozwojem.

2. Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwojowego i omówienie go na spotkaniu indywidualnym on-line. Przy ocenie sprawozdania oceniana jest jego jakość i wartość merytoryczna oraz adekwatność podjętych działań do sformułowanych celów.

3. Przygotowanie i przedstawienie na czwartych zajęciach opisu sytuacji będącej wyzwaniem lub sukcesem pedagogicznym wraz z jej analizą (10 minut). W procesie oceny uwzględniany jest poziom refleksyjności nad swoją karierą zawodową, jakość i poziom merytoryczny dokonanego opisu oraz analizy sytuacji.

Uwagi:

Fakultet I ZU/PE- dr E.Duda

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)