Education – Not Only Pedagogical Conditions [00-0F-ENO]
Semestr letni 2023/2024
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Education – Not Only Pedagogical Conditions [00-0F-ENO] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:50 - 14:15
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Balcerzak, Maria Zsögön | ||||||||||
Literatura: |
Breuner, C.C., Mattson, G., (2016). Sexuality Education for Children and Adolescents. Pediatrics, 138(2), 1-11. DOI: 10.1542/peds.2016-1348. Dec, J. (2012). Czym skorupka za młodu nasiąknie…, czyli o stereotypach dotyczących seksualności w podręcznikach do „Wychowania do życia w rodzinie”. W: Z. Lew-Starowicz, K. Waszyńska (red.), Przemiany seksualności w społeczeństwie współczesnym: Teoria i rzeczywistość, 169-185. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. Walendzik-Ostrowska, A., (2009). Edukacja seksualna a profilaktyka HIV, Remedium, 11(201), 28-29. Walendzik-Ostrowska, A. (2016). Problemy edukacji seksualnej w Polsce. W: M. Adamczyk, I. Shaposhnykova (red.), Current issues and problems of social sciences, 37-43. Kherson – Kielce: Publishing House Helvetica. Dec-Pietrowska, J., Długołęcka, A., Paprzycka, E., Walendzik-Ostrowska, A., Waszyńska, K. (2016). Gender w edukacji seksualnej. W: I. Chmura-Rutkowska, M. Duda, M. Mazurek, A. Sołtysiak-Łuczak (red.), Gender w podręcznikach: Projekt badawczy: Raport: O projekcie: Metodologia badań: Wprowadzenie teoretyczne, t.1, 242- 257. Warszawa: Fundacja Feminoteka. Dec-Pietrowska, J., Walendzik-Ostrowska A. (2020). Wokół problemtyki edkucaji selsualnej w Polsce. W: Wychowanie w rodzinie, XXIII (2), 229-242. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe EDUsfera. Długołęcka, A. (2006). Wychowanie i edukacja seksualna. W: Z. Lew-Starowicz, A. Długołęcka (red.), Edukacja seksualna (ss. 234-264). Warszawa: Wydawnictwo Świat Książki. Izdebski, Z., Wąż, K., Dec-Pietrowska, J., (2020). Wychowanie seksualne. W: H. Liberska, J. Trempała (red.), Psychologia wychowania: Wybrane problemy, 431-444. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kościańska, A. (2021). To See a Moose. The History of Polish Sex Education. New York, Oxford: Berghahn Books. Shtarkshall, R.A., Santelli, J.S., Hirsch, J.S., (2007). Sex education and sexual socialization: roles for educators and parents. Perspectives on Sexual and Reproductive Health, 39(2), 116-119. DOI: 10.1363/3911607. UNESCO. (2009). International technical guidance on sexuality education: Vol II: Topics and learning objectives, https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000183281 [18.02.2024]. Winkelmann, Ch. (red.) (2012). Standardy edukacji seksualnej w Europe: Podstawowe zalecenia dla decydentów oraz specjalistów zajmujących się edukacją i zdrowiem. Lublin: Wydawnictwo Czelej. *Sex Education, Taylor & Francis Online, https://www.tandfonline.com/journals/csed20 [18.02.2024]. |
||||||||||
Zakres tematów: |
Students can choose. Suggested presentation topics 1. Historical Evolution of Sex Education Policies: Poland as Case Study 2. Global Disparities in Access to Comprehensive Sex Education 3. Sex Education in Europe: A Comparison 4. Psychological Foundations of Sexual Development 5. Ethical Considerations in Sex Education Research 6. Religious Perspectives on Sex Education 7. Navigating Taboos and Stigmas in Sex Education 8. Public Health Implications of Comprehensive Sex Education 9. Legal Frameworks and Challenges in Sex Education 10. The Impact of Socioeconomic Factors on Sex Education 11. Media Representation and Its Influence on Sexual Attitudes 12. Intersectionality: Addressing Multiple Identities in Sex Education 13. Sexual Education for Individuals with Disabilities 14. Sexual Education for Different Age Groups 15. The Role of Family Dynamics in Shaping Sexual Attitudes 16. Community Involvement and Stakeholder Collaboration 17. Innovative Approaches to Inclusive Sex Education Programs |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Flipped classroom |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Basis for grade: Oral presentation: Each student will deliver an oral presentation promoting effective communication skills and the ability to articulate complex ideas. Reading note: Each student will be required to submit a reading note exploring a specific aspect of sex education. Reading assignments: Regular readings will be assigned to ensure students stay abreast of developments in the field. Activity during the class. |
||||||||||
Uwagi: |
konwersatorium w jęz. obcym I DUPE |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.