Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG3-B2] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Lektorat, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG3-B2]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Monika Wójcik
Strona domowa grupy: http://www.aps.edu.pl
Literatura:

Podręcznik obowiązkowy "Roadmap" B1plus with Online Practice workbook and resources

Materiały własne wykładowcy (udostępniane przez Teams lub Forms, zadania interaktywne na QUIZIZZ, Testportal, ReadTheory, Test-English, Perfect English Grammar)

'English Vocabulary in Use' by Murphy wyd. Cambridge

'English Grammar in Use' by Murphy wyd. Cambridge

'Repetytorium. Angielski. Gramatyka z ćwiczeniami' Anna Treger wyd. Lingo języki nieobce

'Język angielski gramatyka (budowa, użycie, ćwiczenia z kluczem)' Bogusław Solecki wyd. Kram

'Wielka gramatyka języka angielskiego dla początkujących i zaawansowanych. Teoria, przykłady, ćwiczenia' Aleksandra Borowska wyd. Edgar

'Język angielski. Ćwiczenia oraz repetytorium gramatyczne.' Maciej Matasek wyd. Handybooks

'Grammarway 3' Virginia Evans, Jenny Dooley

Zakres tematów:

Places to see. Miejsca warte odwiedzenia.

Słownictwo dotyczące turystyki (nature reserve, medieval walls, rafting down a river)

Utrwalenie “to be” w Present Simple.

What places do you recommend? Jakie miejsca mógłbyś polecić?

Opowiadanie o swoich upodobaniach - przedstawianie ulubionych miejsc.

Places to see - Czytanie ze zrozumieniem – wyszukiwanie w tekście określonych informacji i wyciąganie wniosków na ich podstawie.

Places to see - Słuchanie ze zrozumieniem - określanie kontekstu wypowiedzi, wyszukiwanie określonych informacji.

Present Perfect Tense – pytania i odpowiedzi - uzyskiwanie i przekazywanie informacji o swoich doświadczeniach – Have you ever…? I have never … .

Develop your reading – a newspaper article. Doskonalenie umiejętności czytania artykuł w gazecie.

Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym turystyki (services, unspoilt, crowded) i nauki (laboratory, discovery, conference)

Czytanie ze zrozumieniem – określanie głównej myśli fragmentów tekstu, wyszukiwanie określonych informacji, wyciąganie wniosków na temat informacji zawartych w tekście, rozpoznawanie związków pomiędzy różnymi fragmentami tekstu.

Opowiadanie - ustne przekazywanie oraz interpretowanie informacji uzyskanych z tekstu.

The biggest problems of our Times. Największe problemy naszych czasów.

Słownictwo dotyczące nauki i technologii (research, solar power, cancer cells, global birth rate).

Użycie czasowników z przyimkami zależnymi (believe in, comment on, suffer from)

Czytanie ze zrozumieniem - wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, ustne przekazywanie usłyszanych informacji, podawanie definicji i wskazówek, wyszukiwanie określonych informacji szczegółowych.

Summarising an article. Streszczanie artykułu. Użycie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous

Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków uzyskanych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekście.

Ćwiczenia wypowiedzi ustnych - nawiązywanie kontaktów towarzyskich: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie krótkiej rozmowy.

Living abroad. Życie za granicą.

Czasowniki modalne i wyrażenia (be required to, ought to, be allowed to) - wyrażanie konieczności i pozwolenia.

Ćwiczenia mówienia: wyrażanie i uzasadnianie swoich intencji, pragnień, zasad i poglądów, nakazywanie zakazywanie, instruowanie.

Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, wyrażanie swoich upodobań, pytanie

o upodobania.

Tworzenie przymiotników przy pomocy przedrostków: over–, under– (overworked, underdeveloped, underpaid.

Giving advice. Udzielanie rad.

Słownictwo dotyczące norm i zwyczajów (swear in public, personal space, split the bill)

Przedstawianie sposobu postępowania, udzielanie rad.

English in action – explaining things. Wyjaśnianie, prośby o wyjaśnienie.

Ćwiczenia mówienia: wyjaśnienia, prośby o wyjaśnienie (It’a a kind of …, It stands for …, What does that mean?)

Crime doesn’t pay. Przestępstwo nie popłaca. Czytanie ze zrozumieniem: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie określonych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych.

Seriously? How did that happen? Naprawdę? Jak to się stało? Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków na podstawie tekstu pisanego

Rozumienie tekstu słuchanego – określanie kontekstu wypowiedzi, opisywanie uczuć i emocji innych osób

It’s not good enough! To nie jest wystarczająco dobre! Użycie „too” i „enough” z przymiotnikami.

Tworzenie przymiotników przy pomocy przedrostków: over–, under– (overworked, underdeveloped, underpaid)

An angry customer. Zdenerwowany klient. Zastosowanie mowy zależnej – Reported Speech.

Relacjonowanie wypowiedzi innych osób - Reported Speech.

Opowiadanie o doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości używając Reported Speech.

Metody dydaktyczne:

Metoda komunikacyjna:

- przygotowanie studentów do komunikacji językowej

Metoda podająca:

-wyjaśnienie, mini-wykład, pogadanka

Metoda problemowa:

- burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy

Metoda praktyczna:

- ćwiczenia przedmiotowe

Multimedialne techniki nauczania:

- ćwiczenia na platformie e-learningowej

Praca w grupach lub parach na osobnych kanałach na platformie Teams (w przypadku nauki zdalnej).

Metody i kryteria oceniania:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

- testy cząstkowe

- testy zaliczeniowe

- ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem minimum 60%

- wypowiedzi pisemne (praca domowa, karty pracy)- w terminie

-ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć)

Uwagi:

lektorat II rok 10:30-12:55

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)