Język angielski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG3-B2]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski III – B2, poziom średnio-zaawansowany wyższy [51-0F-ANG3-B2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Monika Wójcik | ||||||||||||
Strona domowa grupy: | http://www.aps.edu.pl | ||||||||||||
Literatura: |
Podręcznik obowiązkowy "Roadmap" B1plus with Online Practice workbook and resources Materiały własne wykładowcy (udostępniane przez Teams lub Forms, zadania interaktywne na QUIZIZZ, Testportal, ReadTheory, Test-English, Perfect English Grammar) 'English Vocabulary in Use' by Murphy wyd. Cambridge 'English Grammar in Use' by Murphy wyd. Cambridge 'Repetytorium. Angielski. Gramatyka z ćwiczeniami' Anna Treger wyd. Lingo języki nieobce 'Język angielski gramatyka (budowa, użycie, ćwiczenia z kluczem)' Bogusław Solecki wyd. Kram 'Wielka gramatyka języka angielskiego dla początkujących i zaawansowanych. Teoria, przykłady, ćwiczenia' Aleksandra Borowska wyd. Edgar 'Język angielski. Ćwiczenia oraz repetytorium gramatyczne.' Maciej Matasek wyd. Handybooks 'Grammarway 3' Virginia Evans, Jenny Dooley |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Places to see. Miejsca warte odwiedzenia. Słownictwo dotyczące turystyki (nature reserve, medieval walls, rafting down a river) Utrwalenie “to be” w Present Simple. What places do you recommend? Jakie miejsca mógłbyś polecić? Opowiadanie o swoich upodobaniach - przedstawianie ulubionych miejsc. Places to see - Czytanie ze zrozumieniem – wyszukiwanie w tekście określonych informacji i wyciąganie wniosków na ich podstawie. Places to see - Słuchanie ze zrozumieniem - określanie kontekstu wypowiedzi, wyszukiwanie określonych informacji. Present Perfect Tense – pytania i odpowiedzi - uzyskiwanie i przekazywanie informacji o swoich doświadczeniach – Have you ever…? I have never … . Develop your reading – a newspaper article. Doskonalenie umiejętności czytania artykuł w gazecie. Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym turystyki (services, unspoilt, crowded) i nauki (laboratory, discovery, conference) Czytanie ze zrozumieniem – określanie głównej myśli fragmentów tekstu, wyszukiwanie określonych informacji, wyciąganie wniosków na temat informacji zawartych w tekście, rozpoznawanie związków pomiędzy różnymi fragmentami tekstu. Opowiadanie - ustne przekazywanie oraz interpretowanie informacji uzyskanych z tekstu. The biggest problems of our Times. Największe problemy naszych czasów. Słownictwo dotyczące nauki i technologii (research, solar power, cancer cells, global birth rate). Użycie czasowników z przyimkami zależnymi (believe in, comment on, suffer from) Czytanie ze zrozumieniem - wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, ustne przekazywanie usłyszanych informacji, podawanie definicji i wskazówek, wyszukiwanie określonych informacji szczegółowych. Summarising an article. Streszczanie artykułu. Użycie czasów Present Perfect Simple i Present Perfect Continuous Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków uzyskanych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych w tekście. Ćwiczenia wypowiedzi ustnych - nawiązywanie kontaktów towarzyskich: rozpoczynanie, prowadzenie i kończenie krótkiej rozmowy. Living abroad. Życie za granicą. Czasowniki modalne i wyrażenia (be required to, ought to, be allowed to) - wyrażanie konieczności i pozwolenia. Ćwiczenia mówienia: wyrażanie i uzasadnianie swoich intencji, pragnień, zasad i poglądów, nakazywanie zakazywanie, instruowanie. Uzyskiwanie i przekazywanie informacji, wyrażanie swoich upodobań, pytanie o upodobania. Tworzenie przymiotników przy pomocy przedrostków: over–, under– (overworked, underdeveloped, underpaid. Giving advice. Udzielanie rad. Słownictwo dotyczące norm i zwyczajów (swear in public, personal space, split the bill) Przedstawianie sposobu postępowania, udzielanie rad. English in action – explaining things. Wyjaśnianie, prośby o wyjaśnienie. Ćwiczenia mówienia: wyjaśnienia, prośby o wyjaśnienie (It’a a kind of …, It stands for …, What does that mean?) Crime doesn’t pay. Przestępstwo nie popłaca. Czytanie ze zrozumieniem: określanie głównej myśli tekstu, znajdowanie określonych informacji, wyszukiwanie informacji szczegółowych. Seriously? How did that happen? Naprawdę? Jak to się stało? Czytanie ze zrozumieniem – wyciąganie wniosków na podstawie tekstu pisanego Rozumienie tekstu słuchanego – określanie kontekstu wypowiedzi, opisywanie uczuć i emocji innych osób It’s not good enough! To nie jest wystarczająco dobre! Użycie „too” i „enough” z przymiotnikami. Tworzenie przymiotników przy pomocy przedrostków: over–, under– (overworked, underdeveloped, underpaid) An angry customer. Zdenerwowany klient. Zastosowanie mowy zależnej – Reported Speech. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób - Reported Speech. Opowiadanie o doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości używając Reported Speech. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda komunikacyjna: - przygotowanie studentów do komunikacji językowej Metoda podająca: -wyjaśnienie, mini-wykład, pogadanka Metoda problemowa: - burza mózgów, dyskusja dydaktyczna, wykład problemowy Metoda praktyczna: - ćwiczenia przedmiotowe Multimedialne techniki nauczania: - ćwiczenia na platformie e-learningowej Praca w grupach lub parach na osobnych kanałach na platformie Teams (w przypadku nauki zdalnej). |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - testy cząstkowe - testy zaliczeniowe - ukończenie wskazanych kursów na platformie e-learning APS z wynikiem minimum 60% - wypowiedzi pisemne (praca domowa, karty pracy)- w terminie -ocena aktywności studenta w trakcie zajęć (ćwiczenia z podręcznika, wypowiedzi i udział w dyskusji w trakcie zajęć) |
||||||||||||
Uwagi: |
lektorat II rok 10:30-12:55 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.