Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji [PY-5S-PWP]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przygotowanie wniosków projektowych na potrzeby edukacji [PY-5S-PWP] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana) |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||
Literatura: |
1.Appelt K., Jabłoński S., Smykowski B., Wojciechowska J., Ziołkowska B. (2010), Konstruowanie i ewaluacja projektów. Poprawa jakości życia osób z ograniczeniami sprawności i ich środowisk, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar/EFS; rozdział V pt. Projektowanie i prowadzenie procesu ewaluacji projektu, str. 113-134 (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) 2.Brzezińska A., Wojciechowska j., Ziółkowska B., Diagnoza jako podstawa budowania projektów zmiany sytuacji osób z ograniczeniami, Polityka Społeczna 2010 – numer specjalny pt.” Diagnoza potrzeb i podstawy interwencji społecznych na rzecz osób z ograniczeniami sprawności” (wersja elektroniczna dostępna w Internecie) |
||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wyszukiwanie podmiotów i ofert konkursowych na cele edukacyjne oraz naukowe (NCN, Granty norweskie, szwajcarskie, unijne, miejskie). 2. Zasady przygotowania ofert konkursowych. 3. Badanie potrzeb grup docelowych. 4. Uzasadnienie potrzeby realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 5. Opracowywanie celów ogólnych oraz szczegółowych w projektach naukowych i społecznych. 6. Dobór odpowiednich odziaływań w ramach realizacji zadań i osiągania założonych celów. 7. Dobór wskaźników, które odzwierciedlają poziom realizacji zadania publicznego / grantu naukowego. 8. Przygotowanie budżetów. 9. Ewaluacja projektów naukowych i społecznych. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca metodą projektową, analiza danych, konwersatorium |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie będzie podlegał uzupełniany systematycznie podczas zajęć wniosek projektowy wg. kryteriów programowych, w ramach którego zostanie przygotowana oferta |
||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PY-WIK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.