Wsparcie psychopedagogiczne [PE-2S-WPY]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wsparcie psychopedagogiczne [PE-2S-WPY] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana) |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 30 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Prowadzący: | Oksana Dubinina | ||||||||
Literatura: |
Kulesza M., Surzykiewicz, J. (red.) (2013). Coaching społeczny. Innowacyjne techniki i narzędzia wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Warszawa, Difin. Kulesza Marek, Kulesza Marta (2015). Coaching rodzinny – zarys koncepcji. (w): M. Ozorowski, A. Najda (red.), Coaching rodzinny. Innowacyjne podejście do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Łomża, Spes,. Kulesza, M. (2017). "Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej". Difin. Warszawa Mellibruda, J. (2011). Siedem ścieżek integracji psychoterapii. Instytut Psychologii Zdrowia. Warszawa. Prochaska, J.,O., Norcross, J.C. (2006). Systemy psychoterapeutyczne. Analiza Transteoretyczna. Intytut Psychologii Zdrowia. Warszawa Czabała, Cz., Kluczyńska, S. (2015). Poradnictwo psychologiczne. PWN. Warszawa. Czabała, Cz. (2013). Czynniki leczące w psychoterapii. PWN. Warszawa Oster, D, G., Gould, P. (2015). Rysunek w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk Stankiewicz, S., Tomczak, K. (2012). Psychodrama w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk |
||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w podstawy: - terapii systemowej,: - terapii poznawczo-behawioralnej, - terapii integracyjnej, - terapii skoncentrowanej na kliencie, - terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu. Wybrane metody pracy z dzieckiem i rodziną: - koncepcja coachingu rodzinnego, - podstawowe założenia coachingu rodzinnego, - podstawy teoretyczne tej metody. - wybrane narzędzia pracy z dzieckiem i rodziną; Koncepcja zasobów rodzinnych, w tym modele pomocy psychopedagogicznej oparte na wykorzystaniu zasobów; Zasady prawidłowej komunikacja osoba-specjalista, w tym: prawidłowa postawa specjalisty, opór klienta i sposoby radzenia sobie z nim, komunikaty werbalne. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
aktywizujące metody pracy z grupą, prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja kierowana |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny |
||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa II ZU/PE-OPW1 Cel zrównoważonego rozwoju nr 4 Punkty etcs -3 Wkład pracy studenta: 9h - godziny kontaktowe (ćwiczenia/laboratorium) 9h- analiza rekomendowanej literatury metody kształcenia: prezentacja, wykład, dyskusja kierowana, praca w grupach, analiza przypadków; aktywizujące metody pracy z grupą, prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja kierowana 9h - przygotowanie się do egzaminu |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.