Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wsparcie psychopedagogiczne [PE-2S-WPY] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wsparcie psychopedagogiczne [PE-2S-WPY]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Oksana Dubinina
Literatura:

Kulesza M., Surzykiewicz, J. (red.) (2013). Coaching społeczny. Innowacyjne techniki i narzędzia wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Warszawa, Difin.

Kulesza Marek, Kulesza Marta (2015). Coaching rodzinny – zarys koncepcji. (w): M. Ozorowski, A. Najda (red.), Coaching rodzinny. Innowacyjne podejście do osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Łomża, Spes,.

Kulesza, M. (2017). "Rodzinne zasoby w pedagogice społecznej i praktyce psychopedagogicznej". Difin. Warszawa

Mellibruda, J. (2011). Siedem ścieżek integracji psychoterapii. Instytut Psychologii Zdrowia. Warszawa.

Prochaska, J.,O., Norcross, J.C. (2006). Systemy psychoterapeutyczne. Analiza Transteoretyczna. Intytut Psychologii Zdrowia. Warszawa

Czabała, Cz., Kluczyńska, S. (2015). Poradnictwo psychologiczne. PWN. Warszawa.

Czabała, Cz. (2013). Czynniki leczące w psychoterapii. PWN. Warszawa

Oster, D, G., Gould, P. (2015). Rysunek w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Stankiewicz, S., Tomczak, K. (2012). Psychodrama w psychoterapii. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gdańsk

Zakres tematów:

Wprowadzenie w podstawy:

- terapii systemowej,:

- terapii poznawczo-behawioralnej,

- terapii integracyjnej,

- terapii skoncentrowanej na kliencie,

- terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu.

Wybrane metody pracy z dzieckiem i rodziną:

- koncepcja coachingu rodzinnego,

- podstawowe założenia coachingu rodzinnego,

- podstawy teoretyczne tej metody.

- wybrane narzędzia pracy z dzieckiem i rodziną;

Koncepcja zasobów rodzinnych, w tym modele pomocy psychopedagogicznej oparte na wykorzystaniu zasobów;

Zasady prawidłowej komunikacja osoba-specjalista, w tym: prawidłowa postawa specjalisty, opór klienta i sposoby radzenia sobie z nim, komunikaty werbalne.

Metody dydaktyczne:

aktywizujące metody pracy z grupą, prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja kierowana

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny

Uwagi:

gr. warsztatowa II ZU/PE-OPW1

Cel zrównoważonego rozwoju nr 4

Punkty etcs -3

Wkład pracy studenta:

9h - godziny kontaktowe (ćwiczenia/laboratorium)

9h- analiza rekomendowanej literatury

metody kształcenia: prezentacja, wykład, dyskusja kierowana, praca w grupach, analiza przypadków;

aktywizujące metody pracy z grupą, prezentacja multimedialna, wykład, dyskusja kierowana

9h - przygotowanie się do egzaminu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)