Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Semestr zimowy 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Adam Solak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011 3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu jagielońskiego, Kraków 2015 4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013 5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006 6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013 7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010 8. Pilch T., Bauman T., Zasady badan pedagogicznych, Żak, Warszawa 2001 9. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
ZAGADNIENIA - TREŚCI ZAJĘĆ 1. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej z obszaru pedagogiki pracy i zarządzania zasobami ludzkimi. 2. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), przedmiot badań, cel badawczy, pytanie badawcze, techniki i narzędzia badawcze. 3. Zespoły projektowe – ustalenie składu i wyłonienie kierowników. Wybór tematyki projektu (krótka prezentacja uzasadnienia wyboru tematu). 4. Praca zespołów nad treścią projektu badawczego. Konsultacje. 5. Przedstawienie koncepcji projektów badawczych. Trzy etapy: (1) przedstawienie wprowadzenia teoretycznego, (2) poddanie dyskusji konstruktu metodologicznego, (3) przedstawienie narzędzi badawczych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria ZALICZENIA przedmiotu: 1. ocena procesu pracy zespołowej nad projektem badawczym. 2. ocena efektu pracy zespołowej nad projektem badawczym - Sprawozdanie z badań (opracowanie naukowe) - Prezentacja przeprowadzonych badań |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa I DUPE PZL |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.