Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1] Semestr zimowy 2023/2024
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projekt badawczy specjalnościowy - 1 [PE-2F-PB1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3630
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Adam Solak
Literatura:

1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010

2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011

3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu jagielońskiego, Kraków 2015

4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013

5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006

6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013

7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010

8. Pilch T., Bauman T., Zasady badan pedagogicznych, Żak, Warszawa 2001

9. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011

Zakres tematów:

ZAGADNIENIA - TREŚCI ZAJĘĆ

1. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej z obszaru pedagogiki pracy i zarządzania zasobami ludzkimi.

2. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), przedmiot badań, cel badawczy, pytanie badawcze, techniki i narzędzia badawcze.

3. Zespoły projektowe – ustalenie składu i wyłonienie kierowników. Wybór tematyki projektu (krótka prezentacja uzasadnienia wyboru tematu).

4. Praca zespołów nad treścią projektu badawczego. Konsultacje.

5. Przedstawienie koncepcji projektów badawczych. Trzy etapy: (1) przedstawienie wprowadzenia teoretycznego, (2) poddanie dyskusji konstruktu metodologicznego, (3) przedstawienie narzędzi badawczych.

Metody dydaktyczne:

METODY KSZTAŁCENIA

- analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań),

- dyskusja dydaktyczna,

- metoda projektów

- praca w zespołach,

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria ZALICZENIA przedmiotu:

1. ocena procesu pracy zespołowej nad projektem badawczym.

2. ocena efektu pracy zespołowej nad projektem badawczym

- Sprawozdanie z badań (opracowanie naukowe)

- Prezentacja przeprowadzonych badań

Uwagi:

grupa warsztatowa I DUPE PZL

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)