Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PC-5F-MR2]
Semestr letni 2023/2024
Seminarium,
grupa nr 13
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 [PC-5F-MR2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Magdalena Wałachowska |
Literatura: |
Bereźnicki, F. (2008). Prace magisterskie z pedagogiki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Flick, U. (2011). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Jemielniak, D. (red.) (2012). Badania jakościowe. Podejścia i teorie. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. (IBUK Libra) Łobocki, M. (1999). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Łobocki, M. (2010). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. (IBUK Libra) Węglińska, M. (2013). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) |
Zakres tematów: |
1. Struktura i zakres nienumerowanych części pracy dyplomowej: spis treści, streszczenie, wstęp, wnioski, zakończenie, aneks. 2. Organizacja i etapy badań naukowych. Struktura rozdziału metodologicznego. Pojęcia: cel badań, problem badawczy. Klasyfikacje metod i technik badawczych. Znaczenie organizacji przebiegu badań oraz charakterystyki terenu badań i badanej populacji. 3. Metoda indywidualnych przypadków. Badanie jakościowe: cechy, cele badań, problemy badawcze, dobór próby w badaniach jakościowych. Typy studium przypadków. Projektowanie badania z użyciem studium przypadków. Stosowane techniki i narzędzia badawcze. Wzorce analizy danych empirycznych. Struktura raportu z badań. 4. Metoda sondażu diagnostycznego. Przedmiot badań. Cechy poprawności pytań kwestionariuszowych i ich rodzaje. Budowa kwestionariusza ankiety. Wymagania i przebieg badania ankietowego. Odmiany badań ankietowych. Błędy w badaniach sondażowych. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy, rozmowa kierowana, zadania praktyczne, konsultacje indywidualne (terminy: 26.02.; 25.03.; 22.04.; 20.05.; 10.06. godz. 9.45-10.45 s. 3517) |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Ocena merytoryczna i korekta edytorska całości Rozdziałów 1 i 2 (ostateczny termin złożenia: 20.05.). Uwaga: Objętość tekstu około 40-50 stron. Przekazany materiał do oceny powinien zawierać: stronę tytułową pracy, spis treści, bibliografię zawierającą źródła cytowane/przytaczane w tekście pracy. 2. Ocena konspektu Rozdziału 3. Założenia metodologiczne badań własnych (ostateczny termin złożenia: 10.06.). Uwaga: Konspekt powinien zawierać informację o: celach badań; problemach badawczych; metodach, technikach i narzędziach badawczych wykorzystanych w procedurze badań własnych; organizacji przebiegu badań; charakterystyce terenu badań i badanej populacji. |
Uwagi: |
grupa seminaryjna IV DMPC - dr M Wałachowska Tekst pracy dyplomowej we fragmentach, nie stanowiących spójnej całości, pozbawiony poprawnie wykonanych przypisów oraz bibliografii, nie będzie przyjmowany do korekty. Prace dyplomowe do sprawdzenia należy przesyłać na adres mailowy: mwalachowska@aps.edu.pl grupa seminaryjna IV DMPC - dr M. Wałachowska |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.