Metody badań pedagogicznych [LO-3F-MBP]
Semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody badań pedagogicznych [LO-3F-MBP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Karolina Jabłońska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do metod badań pedagogicznych - charakterystyka badań naukowych, podejście ilościowe i jakościowe, metody badań pedagogicznych, proces badawczy i jego etapy. 2. Ankieta jako przykład badań ilościowych - charakterystyka stosowania metody, zalety i ograniczenia metody, wskazówki do przygotowania badania, budowa kwestionariusza, narzędzia do tworzenia ankiety, baza danych, opracowanie ankiety, formy omówienia i prezentacji wyników. 3. Wywiad jako przykład badań jakościowych - charakterystyka stosowania metody, zalety i ograniczenia metody, wskazówki do przygotowania badania, scheduła wywiadu, rejestracja wywiadu, opracowanie wyników, formy omówienia i prezentacji wyników. 4. Obserwacja bezpośrednia - charakterystyka stosowania metody, zalety i ograniczenia metody, wskazówki do przygotowania badania, scheduła obserwacyjna, rejestracja obserwacji, opracowanie wyników, formy omówienia i prezentacji wyników. 5. Skale szacunkowe i badania kwestionariuszowe (psychometryczne) - charakterystyka stosowania metody, zalety i ograniczenia metody, wskazówki do przygotowania badania, przykłady narzędzi standaryzowanych, opracowanie wyników, formy omówienia i prezentacji wyników. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład - pogadanka - pokaz z omówieniem - problemowa - zajęcia praktyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach (min. 90%), - aktywne uczestnictwo - wykonywanie/rozwiązywanie zadań/prac domowych w Zespole MS Teams - kolokwium obejmujące zagadnienia omawiane na zajęciach i literaturę |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II DZLO 1 Kod do Zespołu w MS Teams: tc5xm96 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.