Metody i techniki badań społecznych - 2 [SC-3F-MIT2]
Semestr letni 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metody i techniki badań społecznych - 2 [SC-3F-MIT2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Justyna Zielińska |
Literatura: |
1. Społeczny wizerunek służby cywilnej. Analiza dyskursu publicznego: analiza treści (2011). Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów. 2. Bogunia-Borowska Małgorzata. 2021. Politycy na okładkach tygodników społeczno-politycznych w latach wyborów prezydenckich 2015 i 2020. Analiza tygodników „Sieci” i „Newsweek” w: Res Rhetorica 8 (3) 2021 3. Earl Babbie. 2007. Badania społeczne w praktyc. Warszawa: Wydawnictwo PWN: rozdział 9. Badania sondażowe 274 – 312. 4. Paweł B. Sztabiński, Zbigniew Sawicki i Franciszek Sztabiński. 2005. Fieldwork jest sztuką. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN; Rozdz.10-13 i 15. 5. Paul Lazarsfeld, Marie Jahoda i inni. 2007. Bezrobotni z Marienthalu Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Naukowa. 6. Herrmann Marcin, Kwiatkowski T. Piotr. 2021. Sondaże opinii publicznej i badania społeczne w: Badania rynku, wyd. PWN. |
Zakres tematów: |
IDI: prezentacje badań studentów. Organizacja kursu w semestrze letnim. Wprowadzenie do badań ilościowych. Analiza treści: wprowadzenie do projektu, etapy prowadzenia badania, prezentacje badań studentów. Badania sondażowe: wprowadzenie, budowa wskaźników, projektowanie badania ilościowego, budowa narzędzi badawczych, błędy w kwestionariuszach, prowadzenie badania ilościowego on-line, kwestionariusz ankiety a kwestionariusz wywiadu, raport z badań ilościowych, prezentacje badań studentów. Triangulacja technik badawczych. Zastosowanie badań społecznych na rynku pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Metody aktywizujące: burza mózgów, dyskusja. Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: praca w zespołach, praca z tekstem (prezentacja lektur). Metody oparte na praktycznej działalności studentów i studentek: konceptualizacja, realizacja i konsultacja projektów badawczych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student/studentka zalicza ćwiczenia na podstawie zdobytych punktów. Punktowane są dwa pisemne kolokwia, prace badawcze (badanie z użyciem indywidualnego pogłębionego wywiadu, z użyciem analizy treści oraz badanie sondażowe), prezentacje lektur i wejściówki. Student/studentka uzyskuje zaliczenie przedmiotu, jeśli zdobył/zdobyła ponad 60% punktów z całego kursu. |
Uwagi: |
grupa warsztatowa II DZSC SBM 2 (tylko studenci gr SBM 2) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.