Wprowadzenie w kształcenie akademickie [PE-3F-WAK1]
Semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Wprowadzenie w kształcenie akademickie [PE-3F-WAK1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Jaronowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Temat: Znaczenie dialogu w przestrzeni akademickiej. Stres a studia. Sposoby radzenia sobie ze stresem Literatura: Ciechanowska Dorota, Kultura studiowania,. pdf D. Jankowska, Dojrzewanie do akademickiego dialogu, M. Jagiełło, Rozumienie dialogu i jego możliwości realizacji w uczelni przez studentów, W. Wróblewska, Dialog w procesie autoedukacji studentów, w: Pedagogika dialogu. Dialog w teorii i praktyce edukacyjnej, (red.) D. Jankowska, Warszawa 2009. Sposoby radzenia sobie ze stresem. Edukacja dla bezpieczeństwa kl-8b-edb-25-05-prezentacja-sposoby-radzenia-sobie-ze-stresem.pdf (kielce.eu) Temat: Projektowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście studiowania. Prezentowanie wyników sondażu przeprowadzonego w środowisku studenckim Literatura: A. Guzik, Sondaże opinii publicznej jako samowiedza współczesnych społeczeństw (pdf) Czy sonda to sondaż? Czy sonda to sondaż? | Na Straży Sondaży (uw.edu.pl) Temat: Konstruowanie przypisów i projektowanie struktury tekstów naukowych (ćwiczenia warsztatowe) Literatura: E. Bulisz, O artykule naukowym słów kilka, Progress Journal of Young Researchers 1/2017 M. Karolak-Michalska, M. Stradowski, Podstawowe zasady sporządzania przypisów i bibliografii. Miniporadnik, Warszawa 2013 Temat. Stosowanie metod podnoszenia efektywności zapamiętywania (ćwiczenia warsztatowe) Literatura: A. Śledzik, Jak się uczyć żeby się nauczyć? Mnemotechniki (pdf) Jak uczyć się efektywnie? Webinar dla uczniów i studentów Jak uczyć się efektywnie? Webinar dla uczniów i studentów | Politechnika Gdańska (pg.edu.pl) |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Spotkanie organizacyjne, prezentacja Uczestników i Uczestniczek, określenie wymagań związanych z zaliczeniem przedmiotu. 2. Znaczenie dialogu w przestrzeni akademickiej. Stres a studia jak poradzić sobie ze stresem podczas studiowania? 3. Projektowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście studiowania. W ramach przygotowania do ćwiczeń Studenci przeprowadzają sondę w środowisku studentów, celem uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące ich planów na przyszłość związanych z realizacją kształcenia na wybranej przez siebie specjalności. (Jakie są Twoje plany na przyszłość związane z realizacją kształcenia na wybranej przez Ciebie specjalności/ specjalności, którą zamierzasz wybrać?) 4.Konstruowanie przypisów i projektowanie struktury tekstów naukowych (ćwiczenia warsztatowe). Podczas zajęć uczestnicy projektują krótkie teksty naukowe stosując wybrane techniki konstruowania przypisów. 5/6. Stosowanie metod podnoszenia efektywności zapamiętywania (ćwiczenia warsztatowe). W ramach przygotowania do zajęć, grupy Uczestników przygotowują charakterystykę wybranych mnemotechnik, dokonują ich prezentacji i aktywizują grupę w kierunku ich wdrożenia. 7. Prezentacje autorskich wystąpień związanych z problematyką przedmiotu (Cz I). 8. Prezentacje autorskich wystąpień związanych z problematyką przedmiotu (Cz. II). Podsumowanie i zakończenie zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusje, warsztaty, prezentacje autorskich wystąpień Uczestników zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki uzyskania zaliczenia: - obecność na wykładach i ćwiczeniach - prezentacja wystąpienia związanego z problematyką zajęć, - przygotowanie opinii na temat skuteczności zastosowanej mnemotechniki, - przygotowanie krótkiego tekstu naukowego z odniesieniami do przypisów |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa I DZPE 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.