Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie w kształcenie akademickie [PE-3F-WAK1] Semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wprowadzenie w kształcenie akademickie [PE-3F-WAK1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 13:30 - 15:05
sala 3413
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Jaronowska
Literatura:

Temat: Znaczenie dialogu w przestrzeni akademickiej. Stres a studia. Sposoby radzenia sobie ze stresem

Literatura:

Ciechanowska Dorota, Kultura studiowania,. pdf

D. Jankowska, Dojrzewanie do akademickiego dialogu, M. Jagiełło, Rozumienie dialogu i jego możliwości realizacji w uczelni przez studentów, W. Wróblewska, Dialog w procesie autoedukacji studentów, w: Pedagogika dialogu. Dialog w teorii i praktyce edukacyjnej, (red.) D. Jankowska, Warszawa 2009.

Sposoby radzenia sobie ze stresem. Edukacja dla bezpieczeństwa kl-8b-edb-25-05-prezentacja-sposoby-radzenia-sobie-ze-stresem.pdf (kielce.eu)

Temat: Projektowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście studiowania. Prezentowanie wyników sondażu przeprowadzonego w środowisku studenckim

Literatura:

A. Guzik, Sondaże opinii publicznej jako samowiedza współczesnych społeczeństw (pdf)

Czy sonda to sondaż?

Czy sonda to sondaż? | Na Straży Sondaży (uw.edu.pl)

Temat: Konstruowanie przypisów i projektowanie struktury tekstów naukowych (ćwiczenia warsztatowe)

Literatura:

E. Bulisz, O artykule naukowym słów kilka, Progress Journal of Young Researchers 1/2017

M. Karolak-Michalska, M. Stradowski, Podstawowe zasady sporządzania przypisów i bibliografii. Miniporadnik, Warszawa 2013

Temat. Stosowanie metod podnoszenia efektywności zapamiętywania (ćwiczenia warsztatowe)

Literatura:

A. Śledzik, Jak się uczyć żeby się nauczyć? Mnemotechniki (pdf)

Jak uczyć się efektywnie? Webinar dla uczniów i studentów Jak uczyć się efektywnie? Webinar dla uczniów i studentów | Politechnika Gdańska (pg.edu.pl)

Zakres tematów:

1. Spotkanie organizacyjne, prezentacja Uczestników i Uczestniczek, określenie wymagań związanych z zaliczeniem przedmiotu.

2. Znaczenie dialogu w przestrzeni akademickiej. Stres a studia jak poradzić sobie ze stresem podczas studiowania?

3. Projektowanie własnej ścieżki edukacyjnej w kontekście studiowania.

W ramach przygotowania do ćwiczeń Studenci przeprowadzają sondę w środowisku studentów, celem uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące ich planów na przyszłość związanych z realizacją kształcenia na wybranej przez siebie specjalności. (Jakie są Twoje plany na przyszłość związane z realizacją kształcenia na wybranej przez Ciebie specjalności/ specjalności, którą zamierzasz wybrać?)

4.Konstruowanie przypisów i projektowanie struktury tekstów naukowych (ćwiczenia warsztatowe).

Podczas zajęć uczestnicy projektują krótkie teksty naukowe stosując wybrane techniki konstruowania przypisów.

5/6. Stosowanie metod podnoszenia efektywności zapamiętywania (ćwiczenia warsztatowe).

W ramach przygotowania do zajęć, grupy Uczestników przygotowują charakterystykę wybranych mnemotechnik, dokonują ich prezentacji i aktywizują grupę w kierunku ich wdrożenia.

7. Prezentacje autorskich wystąpień związanych z problematyką przedmiotu (Cz I).

8. Prezentacje autorskich wystąpień związanych z problematyką przedmiotu (Cz. II). Podsumowanie i zakończenie zajęć.

Metody dydaktyczne:

Dyskusje, warsztaty, prezentacje autorskich wystąpień Uczestników zajęć.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki uzyskania zaliczenia:

- obecność na wykładach i ćwiczeniach

- prezentacja wystąpienia związanego z problematyką zajęć,

- przygotowanie opinii na temat skuteczności zastosowanej mnemotechniki,

- przygotowanie krótkiego tekstu naukowego z odniesieniami do przypisów.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa I DZPE 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)