Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 30
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 30 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Weremczuk-Marczyńska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Aronson, E.(1997). Człowiek istota społeczna. Warszawa: PWN Cheri H. (2008). Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie. Warszawa: Świat Książki Kuś G. (2012) Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa Oyster, C.K. (2002). Grupy. Poznań: Zysk i S-ka Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP Święcicka, J. (2010). Ja i grupa. Trening dla uczniów. Wydanie 2. Warszawa: Difin |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka zajęć: zajęcia 1. Wstęp do treningu interpersonalnego, samopoznanie i samoświadomość zajęcia 2. Samopoznanie i samoświadomość jako własny zasób zajęcia 3. Realizacja celów indywidualnych i grupowych, "Ja w grupie" - rozwój kompetencji interpersonalnych zajęcia 4. i 5. Efektywna komunikacja, uwarunkowania i dynamika, charakterystyka poszczególnych kanałów przekazu. Komunikacja: werbalna i niewerbalna, aktywne słuchanie, asertywność, poprawna komunikacja interpersonalna zajęcia 6. i 7. Grupa - Prawidłowości dotyczące funkcjonowania małych grup społecznych, etapy formowania grupy, role grupowe, dynamika pracy zespołowej, budowanie zespołu: produktywność, synergia, facylitacja społeczna, myślenie grupowe, polaryzacja grupowa, próżniactwo społeczne. zajęcia 8. Prezentacja grupy - efekt pracy indywidualnej i w parach na forum. Podsumowanie warsztatu - wnioski do pracy w ramach istniejącej grupy - rozmowa uszczegółowiająca |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - rozmowa kierowana - dialog UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne - metody dyskusyjne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - ćwiczenia grupowe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Prezentacje przygotowane w grupach. 2. Przygotowanie i prezentacja Karty o sobie 3. Aktywność studenta/ studentki w trakcie warsztatów |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa dla I DMPC 6 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie ćwiczenia - 5h Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 25h Liczba punktów ECTS - 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.