Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Analiza przykładów z badań empirycznych [00-FF-CNK] Semestr letni 2023/2024
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Analiza przykładów z badań empirycznych [00-FF-CNK]
Zajęcia: Semestr letni 2023/2024 [2023L] (w trakcie)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3326 (komp.)
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Joanna Świderska
Literatura:

Artykuły z bazami danych, które będą analizowane podczas zajęć:

Daniel, E., Misgav, K., & Chomsky, A. (2023). Middle childhood development in personal values. Journal of Personality, 00, 1–16. https://doi.org/10.1111/jopy.12888

Jauk, E., Knodler, M., Frenzel, J., Kanske, P. (2022). Do highly sensitive persons display hypersensitive narcissism? Similarities and differences in the nomological networks of sensory processing sensitivity and vulnerable narcissism. Journal of Clinical Psychology. https://doi.org/10.1002/jclp.23406

Karppinen, H., King, O., & Russell, P. S. (2023). Hostile emotions and close relationships: Anger can be related to constructive responses. Personality and individual differences, 212, 112258. https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112258

Richards, G., Newman, M., Butler, A., Lechler-Lombardi, J., Osu, T., Krzych-Miłkowska, K., & Galbarczyk, A. (2023). Birth order, personality, and tattoos: A pre-registered empirical test of the ‘born to rebel’hypothesis. Personality and Individual Differences, 204, 112043. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.112043

Tout, A. F., Jessop, D. C., & Miles, E. (2024). Positive psychological traits predict future sleep quality and quantity: exploring emotion regulation as a common mediator. Psychology & Health, 1-23. https://doi.org/10.1080/08870446.2024.2314722

Vesper, D., Konig, C. J. (2022). Ever thought about strikes? Development of a scale to assess attitudes and behavioral reactions to strikes. Journal of Business and Psychology. https://doi.org/10.1007/s10869-022-09801-7

Van Bockstaele, B., Tough, J., Meeten, F., Hirsch, C. R., Fox, E., & Notebaert, L. (2024). No trait anxiety linked differences in affective and non-affective task-switching. Personality and Individual Differences, 217, 112438. https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112438

Zajenkowski, M. (2021). How do teenagers perceive their intelligence? Narcissism, intellect, well-being and gender as correlates of self-assessed intelligence among adolescents. Personality and Individual Differences, 169, artykuł 109978. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.109978

Zielińska, A., Lebuda, I., & Karwowski, M. (2023). Dispositional self-regulation strengthens the links between creative activity and creative achievement. Personality and Individual Differences, 200, 111894. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894

Literatura uzupełniająca:

Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.

Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.

Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO.

Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri. https://doi.org/10.47943/lib.9788363487560

Zakres tematów:

1. Po co psychologom statystyka? Rola statystyki w badnaiach naukowych.

2-5. Prezentacja i omówienie przykładowych badań empirycznych z zakresu psychologii. Wykorzystanie udostępnionych baz danych do przypomnienia podstawowych analiz statystycznych i prezentacji alternatywnych rozwiązań.

6-14. Prezentacje studentów.

15. Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Podsumowanie kursu, wnioski, rekomendacje, refleksje.

Metody dydaktyczne:

zadania w grupach, referaty, dyskusja moderowana

Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia prowadzone warsztatowo.

Zaliczenie warsztatów na podstawie prezentacji, której celem jest omówienie badań empirycznych i przedstawienie przydzielonej metody analizy na przykładzie z opublikowanego badania psychologicznego.

Kryterium premiujące:

- aktywność na zajęciach

Przedmiot obejmuje 2 ECTS tj. ok 60 godzin nakładu pracy, w tym: 30 godzin spotkań, 15 godzin pracy własnej i 15 godzin przygotowania się do prezentacji zaliczeniowej.

Dostęp do zajęć w TEAMS poprzez kod lub link w UWAGI w sylabusach poszczególnych grup.

Uwagi:

fakultet - IV DMPY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-3 (2024-06-10)