Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Analiza przykładów z badań empirycznych [00-FF-CNK]
Semestr letni 2023/2024
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 1
Przedmiot: | Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Analiza przykładów z badań empirycznych [00-FF-CNK] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Świderska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Artykuły z bazami danych, które będą analizowane podczas zajęć: Daniel, E., Misgav, K., & Chomsky, A. (2023). Middle childhood development in personal values. Journal of Personality, 00, 1–16. https://doi.org/10.1111/jopy.12888 Jauk, E., Knodler, M., Frenzel, J., Kanske, P. (2022). Do highly sensitive persons display hypersensitive narcissism? Similarities and differences in the nomological networks of sensory processing sensitivity and vulnerable narcissism. Journal of Clinical Psychology. https://doi.org/10.1002/jclp.23406 Karppinen, H., King, O., & Russell, P. S. (2023). Hostile emotions and close relationships: Anger can be related to constructive responses. Personality and individual differences, 212, 112258. https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112258 Richards, G., Newman, M., Butler, A., Lechler-Lombardi, J., Osu, T., Krzych-Miłkowska, K., & Galbarczyk, A. (2023). Birth order, personality, and tattoos: A pre-registered empirical test of the ‘born to rebel’hypothesis. Personality and Individual Differences, 204, 112043. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.112043 Tout, A. F., Jessop, D. C., & Miles, E. (2024). Positive psychological traits predict future sleep quality and quantity: exploring emotion regulation as a common mediator. Psychology & Health, 1-23. https://doi.org/10.1080/08870446.2024.2314722 Vesper, D., Konig, C. J. (2022). Ever thought about strikes? Development of a scale to assess attitudes and behavioral reactions to strikes. Journal of Business and Psychology. https://doi.org/10.1007/s10869-022-09801-7 Van Bockstaele, B., Tough, J., Meeten, F., Hirsch, C. R., Fox, E., & Notebaert, L. (2024). No trait anxiety linked differences in affective and non-affective task-switching. Personality and Individual Differences, 217, 112438. https://doi.org/10.1016/j.paid.2023.112438 Zajenkowski, M. (2021). How do teenagers perceive their intelligence? Narcissism, intellect, well-being and gender as correlates of self-assessed intelligence among adolescents. Personality and Individual Differences, 169, artykuł 109978. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.109978 Zielińska, A., Lebuda, I., & Karwowski, M. (2023). Dispositional self-regulation strengthens the links between creative activity and creative achievement. Personality and Individual Differences, 200, 111894. https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111894 Literatura uzupełniająca: Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 1. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Bedyńska, S., Cypryańska, M. (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Bedyńska, S., Książek, M. (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie SEDNO. Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri. https://doi.org/10.47943/lib.9788363487560 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Po co psychologom statystyka? Rola statystyki w badnaiach naukowych. 2-5. Prezentacja i omówienie przykładowych badań empirycznych z zakresu psychologii. Wykorzystanie udostępnionych baz danych do przypomnienia podstawowych analiz statystycznych i prezentacji alternatywnych rozwiązań. 6-14. Prezentacje studentów. 15. Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Podsumowanie kursu, wnioski, rekomendacje, refleksje. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
zadania w grupach, referaty, dyskusja moderowana |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone warsztatowo. Zaliczenie warsztatów na podstawie prezentacji, której celem jest omówienie badań empirycznych i przedstawienie przydzielonej metody analizy na przykładzie z opublikowanego badania psychologicznego. Kryterium premiujące: - aktywność na zajęciach Przedmiot obejmuje 2 ECTS tj. ok 60 godzin nakładu pracy, w tym: 30 godzin spotkań, 15 godzin pracy własnej i 15 godzin przygotowania się do prezentacji zaliczeniowej. Dostęp do zajęć w TEAMS poprzez kod lub link w UWAGI w sylabusach poszczególnych grup. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
fakultet - IV DMPY |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.