Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe licencjackie - 1 [WS-3F-LI1] Semestr letni 2023/2024
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe licencjackie - 1 [WS-3F-LI1]
Zajęcia: Semestr letni 2023/2024 [2023L] (w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 15:20 - 16:55
sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Data i miejsceProwadzący
2024-05-27 15:20 : 16:55 sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A
2024-06-03 15:20 : 16:55 sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A
2024-06-10 15:20 : 16:55 sala 1206
Budynek dydaktyczny - główny A
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Sylwia Jaronowska
Literatura:

Zakres tematów:

Część I.

1.Zapoznanie Uczestniczek i Uczestników seminariów z zasadami organizacji i przebiegu zajęć oraz warunkami ich zaliczenia.

2.Etapy przygotowywania prac dyplomowych z zakresu pedagogiki.

3. Wybór tematu pracy dyplomowej. Podczas zajęć Uczestniczki i Uczestnicy seminarium określają swoje zainteresowania naukowe pod kątem zagadnień, które chcieliby podjąć i rozwinąć we własnych badaniach realizowanych na potrzeby pracy dyplomowej. Określają tematy swoich prac dyplomowych.

[trzy jednostki zajęciowe]

Literatura:

Bauman T., Badania empiryczne jakościowe, w: Encyklopedia Pedagogiczna XXI Wieku, T. Pilch (red.), tom 1, Warszawa 2003

Zaręba E., Badania empiryczne ilościowe, w: Encyklopedia Pedagogiczna XXI Wieku, T. Pilch (red.), tom 1, Warszawa 2003

Część II.

Uszczegóławianie i strukturalizacja pracy. Podczas zajęć Uczestniczki i Uczestnicy seminarium, w ramach indywidualnych wystąpień, prezentują własne pomysły dotyczące struktur swoich prac dyplomowych i konsultują je z Prowadzącą zajęcia.

[trzy jednostki zajęciowe]

Literatura:

Gołębiowski R., Struktura pracy dyplomowej, „Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla Bezpieczeństwa” nr 1, 2014.

Część III.

Konsultowanie teoretycznej części pracy związane z doborem i strukturalizacją zagadnień reprezentacyjnych dla problematyki przedmiotu badań i tematu pracy dyplomowej.

[trzy jednostki zajęciowe]

Literatura:

Ablewicz K., Badania hermeneutyczne w pedagogice, w: Encyklopedia Pedagogiczna XXI Wieku, T. Pilch (red.), tom 1, Warszawa 2003

Część IV.

Konsultowanie metodologicznej strony badań związanej z doborem metody, techniki, narzędzia badawczego, doborem próby oraz organizacją i przebiegiem badań.

[trzy jednostki zajęciowe]

Literatura:

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 (pdf)

Część V.

Konsultacje indywidualne, podczas których omawiane są aspekty warsztatowe i merytoryczne teoretycznej części (pracy dyplomowej) przygotowanej przez Uczestnika/Uczestniczkę zajęć.

[trzy jednostki zajęciowej]

Zakres tematów:

Zakres tematów:

Część I.

1. Zapoznanie Uczestniczek i Uczestników seminariów z zasadami organizacji i przebiegu zajęć oraz warunkami ich zaliczenia.

2.Etapy przygotowywania prac dyplomowych z zakresu pedagogiki.

3.Wybór tematu pracy dyplomowej. Podczas zajęć Uczestniczki i Uczestnicy seminarium określają swoje zainteresowania naukowe pod kątem zagadnień, które chcieliby podjąć i rozwinąć we własnych badaniach realizowanych na potrzeby pracy dyplomowej. Określają tematy swoich prac dyplomowych.

[trzy jednostki zajęciowe]

Część II.

Uszczegóławianie i strukturalizacja pracy. Podczas zajęć Uczestniczki i Uczestnicy seminarium, w ramach indywidualnych wystąpień, prezentują własne pomysły dotyczące struktur swoich prac dyplomowych i konsultują je z Prowadzącą zajęcia.

[trzy jednostki zajęciowe]

Część III.

Konsultowanie teoretycznej części pracy związane z doborem i strukturalizacją zagadnień reprezentacyjnych dla problematyki przedmiotu badań i tematu pracy dyplomowej.

[trzy jednostki zajęciowe]

Część IV.

Konsultowanie metodologicznej strony badań związanej z doborem metody, techniki, narzędzia badawczego, z doborem próby oraz organizacją i przebiegiem badań.

[trzy jednostki zajęciowe]

Część V.

Konsultacje indywidualne, podczas których omawiane są aspekty warsztatowe i merytoryczne teoretycznej części (pracy dyplomowej) przygotowanej przez Uczestnika/Uczestniczkę zajęć.

[trzy jednostki zajęciowej]

Metody dydaktyczne:

Pogadanki o charakterze instruktażowym, dyskusje, konsultacje indywidualne i grupowe, podczas których poruszane są zagadnienia ogólne związane z metodologią badań pedagogicznych i szczegółowe związane z wybranymi tematami przygotowywanych prac. Podczas spotkań omawiane są i rozwiązywane, teoretyczne i metodologiczne, problemy związane z organizacją i przebiegiem badań realizowanych przez poszczególnych autorów. Konsultowane są etapy ich realizacji.

Metody i kryteria oceniania:

Ostatecznym warunkiem uzyskania zaliczenia seminariów w semestrze letnim jest przedstawienie - DO 10 CZERWCA 2024 r. - dopracowanej części teoretycznej z zarysem projektu realizacji badań własnych w pracy dyplomowej.

Uwagi:

grupa seminaryjna II DZWS - dr Sylwia Jaronowska

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)