Wybrane zagadnienia pedagogiki społecznej [PE-2M-ASP]
Semestr zimowy 2023/2024
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wybrane zagadnienia pedagogiki społecznej [PE-2M-ASP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sameer Babu M, Anna Odrowąż-Coates | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Odrowąż-Coates, A., & Szostakowska, K. (2021). Social pedagogy vs social work in Poland. International Journal of Social Pedagogy, 10, 1–13. https://doi.org/10.14324/111.444.ijsp.2021.v10.x.003 Odrowąż-Coates, A. (2023). O wzrastającym znaczeniu edukacji międzykulturowej w edukacji, pedagogice społecznej i pracy socjalnej. Edukacja Międzykulturowa, 204–220. Corsaro, William A. The Sociology of Childhood. Fifth Edition. London: Sage, 2018 Odrowąż-Coates, A. (2022). Social pedagogy for social inclusion and children’s rights discourses. Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Odrowąż-Coates, A. (2023). Obecne - nieobecne: wątki dotyczące islamu i muzułmanów w doświadczeniach uczestników procesów edukacyjnych w polskich szkołach. Oficyna Wydawnicza SGH. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Czym zajmuje się pedagogika społeczna, różne konteksty różne rozumienia. Teorie środowiskowe. Style wychowawcze. Więź i syndrom zaburzeonej więzi. Różnorodność religijna i kulturowa, implikacje pedagogiczne. Kasty i klasy w Indiach jako przykład środowisk wychowawczych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład interaktywny |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin, uczestnictwo w zajęciach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa II DUPE 15 h 2 ECTS Nakład pracy własnej 45 h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.