Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metody pracy z grupą [PS-FF-MPG] Semestr letni 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody pracy z grupą [PS-FF-MPG]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 4314
Budynek D jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Ziomek-Michalak
Literatura:

Bąbel P., Baran A., Trening pamięci. Projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia, Difin S.A., Warszawa 2011.

Brzezińska M., Graczkowska M., Kwaśniewska A., Aktywizator seniorów. Scenariusze zajęć, Difin, Warszawa 2015.

Griesbeck J., Poznajmy sie w zabawie, Jedność, Kielce 2007.

Kędzior-Niczyporuk E. (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2003.

Grudziewska E. (red.), Kompetencje pracowników socjalnych. Warsztaty, Difin, Warszawa 2021.

Portmann R., Schneider E., Zabawy na odprężenie i koncentrację, Jedność, Kielce 2004.

Schmidt K.J., , Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów gru[powych, Helion, Gliwice 2008.

Zakres tematów:

Pedagogika zabawy i jej znaczenie.

Zasady organizacji zajęć grupowych.

Wybrane metody integracyjne, dyskusyjne, z wykorzystaniem kart dialogowych, posteru, gier planszowych, fabularyzowanych, zabaw edukacyjnych i kreatywnych.

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: metody aktywizujące, dyskusja, pedagogika zabawy.

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów:

Ocena wiedzy na podstawie aktywności podejmowanych podczas zajęć - dyskusji, realizacji zespołowych prac grupowych, złożonego pisemnego opracowania wybranej metody aktywizującej.

Ocena umiejętności na podstawie udziału w aktywnościach realizowanych podczas zajęć - uczestnictwo i prowadzenie metody aktywizującej w grupie.

Ocena kompetencji społecznych na podstawie udziału w aktywnościach realizowanych podczas zajęć.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa I DZPS

nakład pracy studenta: 15 godzin ćwiczeń, 15 godzin przygotowania do zajęć, 5 godzin przygotowania zaliczenia, 2 ECTS.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)