Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] Semestr letni 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Zajęcia: Semestr letni 2022/2023 [2022L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 4315
Budynek D jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 9
Limit miejsc: 9
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Monika Kupiec
Literatura:

Kowalczyk, K. (2021). Grimmosfera polska. Baśnie ze zbioru Wilhelma i Jakuba Grimmów w polskiej kulturze literackiej (1865-2015). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT. (rozdz. 9)

Baśnie wybrane braci Grimm, tłum. E. Pieciul-Karmińska, Poznań 2021: Wydawnictwo Media Rodzina.

Niwald, M.i M. (2021). Bajki nasenne, t.1 o zwierzętach. Toruń: Tu się czyta.

Dobór dalszej literatury uzależniony jest od wyboru baśni, kierunku jej interpretacji i pomysłu na jej renarrację (od formy po jej charakter).

Zakres tematów:

Podczas warsztatów będziemy zajmować się baśniosferą - tekstami baśni oraz sposobom ich żywotności we współczesnej kulturze; odkrywać współczesne, różnorodne renarracje baśni dla dorosłych odbiorców, gromadzić artykuły o interesującej nas tematyce w czasopiśmiennictwie polskim i zagranicznym oraz poddawać je opracowaniu na potrzeby indywidualnychgrupowych projektów.

Celem zajęć będzie stworzenie autorskiej renarracji baśni: o charakterze społecznie zaangażowanym, uobecniającym np. polityczne czy feministyczne jej modele lubi czerpiącej z koncepcji psychologii głębi (w tym archetypu C. G. Junga).

Metody dydaktyczne:

Prowadzący dopuszcza możliwość indywidualnej lub grupowej pracy nad

tekstem lub wytworem audiowizualnym (np. fotografia, rysunek, film, instalacja, happening).

Istotnym elementem zajęć będzie ich angażujący i partycypacyjny charakter – uczestnicy samodzielnie dokonają wyboru baśni, sposobu jej reinterpretacji, sposobu pracy nad efektami, zagadnień i sposobu ich prezentacji na kolejnych tutorialach.

Zajęcia będą prowadzone w formule konwersatorium.

Metody i kryteria oceniania:

Mierzalnym efektem zajęć jest prowadzenie bloga (osobistego lub grupowego), na którym uczestnicy na bieżąco będą utrwalać etapy swojej pracy nad renarracją baśni z opcją zamieszczania komentarzy przez czytelników (interakcji) - wpisy, zdjęcia, filmiki itp..

Warunki zaliczenia: prowadzenie bloga (kwiecień - czerwiec 2023), zaangażowanie, terminowość w realizacji planu samorozwoju, obecność na tutorialach, bieżąca ewidencja wytworów/ działań na autorskim blogu (datowana 17.04.2023 - 19.06.2023.)

Uwagi:

grupa warsztatowa - dr Monika Kupiec

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)