Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1]
Semestr letni 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 6
Przedmiot: | Fakultet: Tutoring rozwojowo-naukowy [PE-2FF-KIE1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/2023 [2022L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 9 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Monika Kupiec | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Kowalczyk, K. (2021). Grimmosfera polska. Baśnie ze zbioru Wilhelma i Jakuba Grimmów w polskiej kulturze literackiej (1865-2015). Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT. (rozdz. 9) Baśnie wybrane braci Grimm, tłum. E. Pieciul-Karmińska, Poznań 2021: Wydawnictwo Media Rodzina. Niwald, M.i M. (2021). Bajki nasenne, t.1 o zwierzętach. Toruń: Tu się czyta. Dobór dalszej literatury uzależniony jest od wyboru baśni, kierunku jej interpretacji i pomysłu na jej renarrację (od formy po jej charakter). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas warsztatów będziemy zajmować się baśniosferą - tekstami baśni oraz sposobom ich żywotności we współczesnej kulturze; odkrywać współczesne, różnorodne renarracje baśni dla dorosłych odbiorców, gromadzić artykuły o interesującej nas tematyce w czasopiśmiennictwie polskim i zagranicznym oraz poddawać je opracowaniu na potrzeby indywidualnychgrupowych projektów. Celem zajęć będzie stworzenie autorskiej renarracji baśni: o charakterze społecznie zaangażowanym, uobecniającym np. polityczne czy feministyczne jej modele lubi czerpiącej z koncepcji psychologii głębi (w tym archetypu C. G. Junga). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prowadzący dopuszcza możliwość indywidualnej lub grupowej pracy nad tekstem lub wytworem audiowizualnym (np. fotografia, rysunek, film, instalacja, happening). Istotnym elementem zajęć będzie ich angażujący i partycypacyjny charakter – uczestnicy samodzielnie dokonają wyboru baśni, sposobu jej reinterpretacji, sposobu pracy nad efektami, zagadnień i sposobu ich prezentacji na kolejnych tutorialach. Zajęcia będą prowadzone w formule konwersatorium. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Mierzalnym efektem zajęć jest prowadzenie bloga (osobistego lub grupowego), na którym uczestnicy na bieżąco będą utrwalać etapy swojej pracy nad renarracją baśni z opcją zamieszczania komentarzy przez czytelników (interakcji) - wpisy, zdjęcia, filmiki itp.. Warunki zaliczenia: prowadzenie bloga (kwiecień - czerwiec 2023), zaangażowanie, terminowość w realizacji planu samorozwoju, obecność na tutorialach, bieżąca ewidencja wytworów/ działań na autorskim blogu (datowana 17.04.2023 - 19.06.2023.) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa warsztatowa - dr Monika Kupiec |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.