Język angielski III – B2 plus, poziom średnio-zaawansowany wyższy plus [51-0F-ANG3-B2p]
Semestr zimowy 2022/2023
Lektorat,
grupa nr 8
Przedmiot: | Język angielski III – B2 plus, poziom średnio-zaawansowany wyższy plus [51-0F-ANG3-B2p] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Wyszyńska |
Literatura: |
Na zajęciach obowiązuje podręcznik i książka ćwiczeń wydawnictwa Pearson Roadmap C1-C2. Oprócz tego na zajęciach wykorzystywane są materiały dodatkowe m.in. z zasobów internetowych takich jak: • OneStopEnglish (Macmillan), • elt.oup.com (Oxford University Press), • Random Idea English, • psychologytoday.com i innych • ESL Brains online lessons • platforma internetowa, np.ePanel Pearson. oraz pozycje wydawnicze takie jak: • (New) English File Advanced 3rd Edition + zeszyt ćwiczeń, C. Lathem-Koenig, C. Oxenden (OUP) • English Grammar in Use, R. Murphy (Cambridge) • Grammar way 4, V. Evans and J. Dooley (Express Publishing) • Gramatyka języka angielskiego z ćwiczeniami, S. Maciaszczyk, A. Szarkowska (PWN) • Grammar Practice for Advanced Students, S. Dignen and B. Viney with E. Walker and S. Elsworth (Pearson) • A Practical English Grammar, Thomson & Martinet (Oxford) • Wordbuilder, G. Wellman (Heinemann) i inne. Do egzaminów ustnych wykorzystywane są takie czasopisma anglojęzyczne jak: • Newsweek Learning English; • Psychologies, • English Matters. |
Zakres tematów: |
Unit 3A-3D Słownictwo - pogoda • ćwiczenia leksykalne – idiomy pogodowe • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji • rozmowa na temat sytuacji związanych z warunkami pogodowymi • planowanie czynności, analizowanie prognozy pogody, proponowanie, przyjmowanie lub odrzucanie propozycji Gramatyka - sposoby wyrażania przyszłości: narrative te3nses oraz struktury be supposed to, be set to, be expected to, should, czas Future Continuous Słownictwo - prawo i porządek, rodzaje przestępstw • rozmowa na temat przestępstw przedstawionych w rozdziale, wyrażanie/uzasadnianie opinii, zwroty wyrażające pewność, przypuszczenie, wątpliwość • ćwiczenia leksykalne nt. przepisów prawnych, łamania praw, przestępstw • rozumienie tekstu pisanego – wyszukiwanie określonych informacji • strategie komunikacyjne – domyślanie się znaczenia nowych słów z kontekstu • przekazywanie informacji zwartych w tekście angielskojęzycznym, wyrażanie i uzasadnianie opinii na temat treści tekstu Gramatyka – składnia czasowników (verb patterns) • ćwiczenia gramatyczne – składnia czasowników • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji • słuchanie – rozmowy nieformalne • rozmowa na temat fotografii – opisywanie czynności, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji, • stosowanie strategii komunikacyjnych – domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu • rozmowa na temat dobrych uczynków, relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opowiadanie o doświadczeniu, wyrażanie i uzasadnianie opinii Słownictwo - even, hardly • rozmowa na temat sławnych sportowców, wyrażanie i uzasadnianie opinii, pewności, przypuszczenia, wątpliwości • rozumienie tekstu pisanego – wyrażanie i uzasadnianie opinii, wyszukiwanie określonych informacji • stosowanie strategii komunikacyjnych – domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu • ćwiczenia leksykalne – even, hardly • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji Słownictwo - wydarzenia sportowe, zasady gry • ćwiczenia leksykalne – wydarzenia sportowe, zasady gry • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji • rozmowa na wybrany temat, wyrażanie i uzasadnianie opinii i upodobań, relacjonowanie wydarzeń, opowiadanie o doświadczeniu Czytanie – wywiad w czasopiśmie • rozmowa na temat czytania wywiadów, uzyskiwania informacji na temat znanych osób, wyrażanie i uzasadnianie opinii i preferencji, wyrażanie pewności, przypuszczenia, wątpliwości • rozumienie tekstu pisanego – wyszukiwanie określonych informacji • stosowanie strategii komunikacyjnych – domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu • rozmowa na temat pytań, które mogły być zadane w wywiadzie Słownictwo - stereotypy • rozmowa na temat czynności przedstawionych na fotografii, wyrażanie i uzasadnianie opinii • ćwiczenia leksykalne – stereotypy • rozumienie tekstu słuchanego – wyszukiwanie określonych informacji • stosowanie strategii komunikacyjnych – domyślanie się znaczenia nieznanych słów z kontekstu • przedstawienie prezentacji na wybrany temat |
Metody dydaktyczne: |
Nauczanie języków obcych to złożony proces, który wymaga zróżnicowanych metod i technik dydaktycznych tak, jak zróżnicowani są studenci poddawani temu procesowi. Stąd też wybór podejścia komunikacyjnego jako metody dydaktycznej wydaje się najlepszym z możliwych, ponieważ jest silnie eklektyczne z pozostałymi metodami konwencjonalnymi i niekonwencjonalnymi. Można wyodrębnić następujące metody dydaktyczne w pracy ze studentem: a) metoda podająca – objaśnienie lub wyjaśnienie • wykład informacyjny • pogadanka (wstępna, utrwalająca, kontrolna) b) metoda problemowa • wykład problemowy • wykład konwersatoryjne • dyskusja dydaktyczna • burza mózgów c) metoda praktyczna • ćwiczenia przedmiotowe Na czas edukacji on-line udostępniane są studentom również karty pracy, które student opracowuje samodzielnie na podstawie podręcznika i zeszytu ćwiczeń w określonym czasie. Po upływie terminu nadsyłania prac, nauczyciel weryfikuje karty pracy, odnosi się do odpowiedzi udzielonych na pytania otwarte, komentując je, a do pozostałych treści zamkniętych przesyła klucz poprawnych odpowiedzi. Student ma możliwość konsultowania uwag, pytań poprzez pocztę APS lub aplikację MSTeams. Oprócz tego studenci korzystają również z e-learning, który należy raczej do konwencjonalnych metod dydaktycznych, ale wyposażony jest w niekonwencjonalne środki dydaktyczne. Zakładając, iż zajęcia będą odbywały się w trybie synchronicznym przez aplikację MSTeams metody dydaktyczne nie będą różniły się od tych prowadzonych w sali. |
Uwagi: |
lektorat II rok |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.