Metodologia badań społecznych z elementami statystyki [PC-2F-MSS]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologia badań społecznych z elementami statystyki [PC-2F-MSS] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Korko |
Literatura: |
• Zadania rozwiązywane wspólnie na zajęciach • Praca na plikach danych zebranych w trakcie zajęć (np. poprzez wypełnienie przez studentów ankiety, kwestionariusza online i/lub wykonanie krótkiego eksperymentu) lub/i udostępnionych przez osobę prowadzącą • Quizy online sprawdzające dotychczasowe wiadomości • Zadania domowe • Kolokwia • Platforma E-learning (opis statystyczny) • filmiki instruktażowe do pracy z programem statystycznym SPSS. |
Zakres tematów: |
1. Powtórzenie kluczowych informacji o metodach badań pedagogicznych - Procedura postępowania badawczego - Rodzaje zmiennych, wskaźniki, schematy badawcze i narzędzia pomiarowe - Podstawowe metody opracowywania, prezentacji i interpretacji wyników badań ilościowych 2. Podstawowe metody opisu statystycznego 2.1. Kryteria doboru metod opisu danych - rodzaje zmiennych (cech): jakościowe i ilościowe - rodzaje skal pomiarowych (przekształcanie skal) - rodzaje miar statystycznych: miary tendencji centralnej, miary rozproszenia, miary kształtu rozkładu, miary współzależności 2.2. Miary tendencji centralnej - skale nominalne (modalna) - skale porządkowe (mediana) - skale przedziałowe i ilorazowe (średnia arytmetyczna) 2.3. Miary rozproszenia - skale nominalne (dyspersja względna klasyfikacji) - skale porządkowe (rozstęp) - skale przedziałowe i ilorazowe (rozstęp, wariancja, odchylenie standardowe, współczynnik zmienności) 2.4. Miary kształtu rozkładu - skośność - kurtoza 2.5. Miary współzależności - skale nominalne (współczynnik siły związku) - skale porządkowe (współczynniki korelacji rang Spearmana) - skale przedziałowe i ilorazowe (współczynnik korelacji liniowej Pearsona) |
Metody dydaktyczne: |
• Zadania domowe • Platforma E-learning • filmiki instruktażowe do pracy z programem statystycznym SPSS |
Metody i kryteria oceniania: |
Ukończenie kursu na platformie e-learningowej Test końcowy Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa - warunek |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.